Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Emotsionaalne väärtus väljendub rahas

    Tänaseks on tootjad jõudnud seisu, kus unikaalseid tooteid on vähe, läbimurdelist innovatsiooni kohtab traditsioonilistes tootmisharudes (loe: massitarbekaubad) harva. Kui kellelgi õnnestubki, teevad konkurendid selle toote kohe järele, kirjutab Raketi strateegiadirektor Siim Pütsepp. 

    Seetõttu tegeldaksegi tootmise efektiivsemaks muutmise, tarneahela lühendamise, odavama tooraine otsimise, parema distributsiooni saavutamise jms. Pööratakse pilgud sissepoole ja püütakse leida ressursse, et pakkuda toodet parema hinnaga ning seeläbi konkurente edestada. Iseenesest pole ju paha omada efektiivset ettevõtet. Kuid kui selle ainus eesmärk on meeldida tarbijale madalama hinnaga, siis ega konkurentki maga.
    Ja nii toimubki ettevõtete vahel võidujooks, mis viib paratamatult osa firmade väljasuremiseni. Sest parim odavmüüja saab olla ainult üks, tavaliselt kõige suurem. Teoorias suudab tema kõige kauem oma toodetele peale maksta, kui asi peaks nii kaugele minema.
    Kuid see on ainult üks võimalus tooteid müüa. Kujutame ennast näiteks viiskümmend  aastat tulevikku, mil täna esimesi samme tegev 3D printimise tehnoloogia on saavutanud täiuse. See on aeg, kus tarbijad valivad internetist toote, maksavad ja prindivad seejärel kohe välja. Arvestades, et selleks ajaks on veelgi arenenud ka muu tehnoloogia, on konkurentide kaubad arvatavasti veelgi identsemad. Mis alustel siis inimesed tooteid valivad?
    Me ei saa võitu paremast distributsioonist, kaupluse asukohast, väljapanekust. Konkurendid on ühtmoodi tarbija kodus ekraanil, printimise kaugusel. Kas siis toimub asi nii, et kõik vastavad tooted visatakse hinnavõrdlusesse ja odavaim prinditakse välja? Ei, see tähendaks juba eelpool kirjeldatud väljasuremise stsenaariumit. Kuid alati on keegi, kelle samaväärsete toodete eest on inimesed nõus maksma rohkem. Miks?
    Tuleme oma tuleviku katselaborist välja tagasi. Apple on üks enim esile toodud näide, kus inimesed on nõus küll hea, kuid mitte parima toote eest maksma päris palju rohkem. On selge, et ei osteta toodet, vaid brändi. Inimesed otsivad asjades eneseväljenduse võimalust. Ning selle vahendiks on toote emotsionaalne omadus ehk bränd.
    Paratamatult liigub maailm selles suunas, et sarnaste toodete ratsionaalsetest omadustest (matemaatilised, füüsikalised, keemilised või bioloogilised) jääb oluliseks hind ning üha olulisemaks muutub toote emotsionaalne omadus ehk bränd. See on juba praegu paljudel toodetel ainus eristuvust pakkuv vahend.
    Hea on seda fenomeni reaalajas jälgida Euroopa Liidu tubakadirektiivi kavandatavate muudatuste taustal. Sigarettidel on juba mõnda aega reklaamtegevus suhteliselt kitsendatud, et mitte öelda keelatud. Edaspidi  tahetakse ka nende põhiline kommunikatsioon ehk pakendi kujundus samuti keelata. Jääb üle valida suure hulga ühesuguste sigarettide vahel, mille eristab nimi ja hind. Ennustan, et alles jäävad ainult odavaimad ja need, kes on omal ajal kõvasti brändi panustanud. Vahepealsed surevad.
    Seega on tootjatel tagumine aeg hakata mõtlema pakutava toote emotsionaalse väärtuse peale. See ei ole mull, vaid täiesti reaalne rahaline väärtus. Coca-Cola väärtus ei seisne tema tehaste, kontorite, villimisliinide või muude käega katsutavate asjade hinnas. Need moodustavad ettevõtte koguväärtuses vähemuse. 
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.