• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 01.10.13, 09:31

Loovus, uute rikaste võlusõna

Äripäeva arvates muutuvad rikkuse allikad pöördumatult: maailmas edukaks osutunud Eesti päritolu idufirmade märksõna on IT.
Vaevalt võime lähemate aastate jooksul näha rikaste TOPi esisaja täielikku ümbermängimist, kuid rikkuse allikad muutuvad järjekindlalt ja pöördumatult: maailmas edukaks osutunud Eesti päritolu idufirmade ühine märksõna on infotehnoloogia. Tõsi, esisajasse (72.) ulatub esialgu veel ainult üks noorema põlvkonna loodud idufirmade käilakuju: Vladimir Funtikov, Creative Mobile’i looja ja juht. Kuid pidades silmas, et Funtikovil on 30. sünnipäevani veel paar aastakest aega ning Creative Mobile loodud alles 2010, on tegu olnud peadpööritavalt kiire eduga. 
Pikkade ja kiirete sammudega tulevad Creative Mobile’iga rikkaks saanud noortele inimestele tagantpoolt järele Indrek Uibo (124.), Alari Aho (344.), Taavet Hinrikus ja Kristo Käärmann (359.), Jevgeni Kabanov (452.) ja veel teisedki – kõik nn Eesti maffia liikmed, kelle äri on algusest peale rahvusvaheline, turuks esimestest sammudest alates ei rohkem ega vähem kui kogu maailm.
See on põhimõtteliselt teistsuguse kogemusega põlvkond ettevõtjaid kui TOPi esisajas domineeriv seltskond, kes alustas äriteekonda valdavalt 90. aastatel ning kelle vanus ulatub enamasti 50. eluaasta kanti. Leidlikkuse tähendus, mis on eduka äritegemise pant igal ajal, on kahekümne iseseisvusaasta jooksul kardinaalselt muutunud. 20-30aastased ettevõtjad ei unista enam mitte niivõrd tööstus- või kaubandusettevõtete rajamisest, neid ei huvita esmajärjekorras suurte infrastruktuuriettevõtete rajamine või omamine. Nad ei valmista mitte niivõrd käegakatsutavaid asju, kuivõrd nn virtuaalses maailmas tarvis minevat.
Uus põlvkond rahuldab kliendi sääraseid vajadusi, millest veel kakskümmend aastat tagasi midagi ei teatud. Ajal, mil rikaste TOPi tänane esisada oma ärile aluse pani, ei osanud keegi siin maal veel arvutimängudest või m-parkimisest undki näha. Tänase IT-ärimeeste põlvkonna varandus ja peamine müügiartikkel mahub aga telefoni või arvutisse. Nad võivad oma äri ajada kus tahes ilmanurgas viibides ning teevadki seda. Nad kaasavad edukalt rahvusvaheliste investorite raha ja kasvavad kiiresti. Nad teavad, et kõige väärtuslikum nende äris on intellektuaalne kapital. See teadmine seab äri keskmesse inimese ja tema vaimsed võimed, harituse ja loovuse. Edukad IT-idud väärtustavad meeskonda ja mõistavad, et ühe loova mõtlemisega mehe või naise roll ettevõttes võib olla väga suur.
Eesti turu väiksuse pärast kurta ei tule uuele põlvkonnale pähegi, sest Eesti pisidus muu ilma turgudega võrreldes on neile samahästi kui emapiimaga kaasa antud. Nendes ettevõtetes teatakse sündimisest peale, et edukas äri saabki olla ainult rahvusvaheline,  teisalt aga kliendi vajadusi väga täpselt arvestav. Kas see klient asub siin või sealpool maakera, sellel pole enam mingit tähtsust.
Autor: 1185-aripaev

Seotud lood

Uudised
  • 01.10.13, 12:19
Rikaste TOPi uustulnukad
Äripäeva rikaste TOPis on seekord 92 uut tulijat. Vaatame, kes tegid debüüdi edetabelisse ja jõudsid kohe kiiresti ka kõige kõrgematele kohtadele.
Uudised
  • 02.10.13, 13:27
TransferWise teel USA turule
Ülisoodsaid rahaülekandeid pakkuv Eesti idufirma Transferwise võib heal juhul jõuda paari kuu jooksul oma teenusega ka USA turule, kirjutab sotsiaalmeedia uudistele spetsialiseerunud mashable.com.
  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele