Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

     Jaekaubandusturu valitsejaks saab parim teenindaja

    Eesti supermarketid peavad kiiresti ära õppima, et klient on kuningas. Turu jagamises ei võida mitte suurima allahindluse pakkuja, vaid parim teenindaja, kirjutab värbamiskonsultant Claire Millard.

    Viimati, kui supermarketis toitu ostmas käisin, teenindas mind rinnas õpilase silti kandev töötaja, kes ei vastanud isegi teretusele, loopis mu asjad kiiruga eelmise kliendi kaupade peale. Sellal kui mina „Aitäh, nägemist“ ütlesin, loopis tema juba järgmise kunde asju. Tema täielik ükskõiksus oli hämmastav. Kui ta on selline teenindajana, st töö esimestel päevadel või nädalatel, mis saab siis kuude ja aastate pärast? Vaevalt ta siis seda tööd teebki. Ja siin ongi probleem.
    Raske töö. Pärast kümneaastast kogemust Suurbritannia jaekaubanduses tean, et teenindaja töö on üks raskemaid ja samas vähetasustatud. Kliendid võivad olla õelad, töökoormus suur, tööülesanded võivad olla igavad, halvasti määratletud, palju aega ja füüsilist vastupidavust nõudvad. Tunnustust jagatakse vähe. Asi ei ole mitte teenindajates või teenindajaõpilastes, vaid süsteemis. Tihtipeale ka ülemustes. Supermarketid ei suuda ligi tõmmata ja hoida entusiastlikke töötajaid.
    Jaekaubandust ei peeta kohaks, kus inimene võiks oma tööd hingega teha. See töö võetakse vastu ajani, mil silmapiirile kerkib midagi paremat. See selgitab, miks on juba müüjaõpilased ükskõiksed: nad oleks hea meelega ükskõik kus, ainult mitte poes. See on jaekaubanduses üleilmne probleem.
    Hinnavõitlus. Eestis valivad tarbijad kodupoe ilmselt supermarketi asukoha või siis odavpakkumiste järgi, olemata kuigivõrd bränditruud. Jaekaubanduses käib hinna pärast kõva võitlus. Teatakse, et kui ühel aastal kõvasti allahindlusi teha ning reklaamile kulutata, tähendab see järgmisel aastal kasvu nimel kõvemat pingutamist. Üksteiselt klientide ülelöömisepeale kulutamine tähendab jaekaubanduses kõigile väiksemat kasumit. Turu jagamises võidab aga see, kes võidab enda poole lojaalse kliendi. Jaekaubanduse turg on küllastumise piiril.
    Logistiline mugavus ei pruugi osutuda poevaliku argumendiks. Hääletatakse jalgadega ja valitakse see ketipood, mis pakub meeldivaimat kogemust. Kui teenindus on nõrk lüli, siis kasumlik klient varsti enam ei tule.
     
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.