• Jaga lugu:

    Milline oli USA börsi parim sektor?

    Nn kommunaalteenuste sektori (Utilities) alla liigitub ka USA suurim tuumaelektrijaamade operaator Exelon.Foto: EPA

    Kõigist S&P 500 indeksi suurimatest sektoritest tegid tänavu ülekaalukalt parima esitluse kommunaalteenuseid pakkuvad ettevõtted, vahendab USA Today.

    Kommunaalteenuste sektor (vesi, elekter, päikeseenergia jne) on aasta algusest rallinud ligemale 30%, ületades sellega pea enam kui 16% võrra S&P 500 indeksi 13,1% tootlust ning lüües paremuselt järgnenud tervishoiusektorit (+25%) ja infotehnoloogiasektorit (+20,5%).
    Bespoke Investment Groupi kaasasutaja Paul Hickey rääkis uudistekanalile, et traditsiooniliselt on kommunaalteenuste sektor turvasadamaks ja turu kõige madalama kasvuga sektor. Kasvu peamine põhjus on analüütikute hinnangul tõik, et iga viimane kui sektori aktsia maksab dividende (kogu sektori keskmine dividenditootlus on 3,3%) ja kuna USA 10 aastase tähtajaga võlakirjade tootlus langes tänavu 3% pealt 2,2%le, on investorid otsinud turvalisi alternatiive.
    Sektori kasuks räägib Cumberland Advisorsi investeeringute juhi David Kotoki sõnul seegi, et sinna alla kuuluvad ettevõtted tegutsevad valdavalt koduturul ja on seega vähem mõjutatud majanduslikest ja geopoliitilistest välisriskidest. Teisest küljest on piiratud ka valuutarisk ja abiks on tulnud ka kõvasti langenud energiahinnad.
    Analüütikute hinnangul on siiski vähetõenäoline, et sektor edaspidigi turule silmad ette teeb. Pigem vastupidi. Hickey nentis, et sektorit varjutab ridamisi riske. „Pärast viimast liikumist stratosfääri on kommunaalteenuste sektori P/E hüpanud 18,77 peale. See on kõrge, eriti kui vaatame S&P 500 keskmist P/E suhet.“
    Kommunaalteenuste sektori vastu räägib ka see, et tuleval aastal tõstab Föderaalreserv intressimäärasid ja see omakorda vähendab dividendide atraktiivsust.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Rasmus Pikkani: ärme investeeri nii, nagu homset ei oleks
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Tulemuste ootus keris indekseid ülespoole
USA peamised indeksid lõpetasid päeva kergelt rohelises, kui investorid ootavad suure huviga suurte tehnoloogiaettevõtete teise kvartali tulemusi ning Föderaalreservi kohtumist, vahendab Bloomberg.
USA peamised indeksid lõpetasid päeva kergelt rohelises, kui investorid ootavad suure huviga suurte tehnoloogiaettevõtete teise kvartali tulemusi ning Föderaalreservi kohtumist, vahendab Bloomberg.
Raadiohommikus: Tesla teise kvartali tulemustest, Ööd Mirror Houses investeeringust ja e-kaubanduse rekordaastast
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Automüüjad vaatavad elektrikaubikute käsule altkulmu Lisakulu lööks otse tarbija rahakotti
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.