• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,72%38 604,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,72%38 604,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • 07.10.15, 07:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota plaanib kiirteedel ise sõitvat autot juba 2020. aastaks

Jaapani autotootja Toyota, kes on isesõitvate autode suhtes üles näidanud suurt skepsist, teatas nüüd, et plaanib isesõitva auto teedele vurama saada juba 2020. aastaks, kirjutab Financial Times.
Toyota
  • Toyota
  • Foto: epa
Toyota plaanib turule tuua autod, mis suudavad ise kiirteedel sõita ning ka ühe nupuvajutusega sõidurada vahetada. Ettevõte tutvustas ajakirjanikele oma plaani Lexus GSi näitel: auto suutis kohaneda liiklusega ning sensorite ja kaamerate abil kiirteel sõitmisega hakkama saada.
„Me oleme tegelikult selle tehnoloogia kallal töötanud juba aastast 1990. Meil on teiste ees selge edumaa ning me töötame edasi, et see edu veelgi suurem oleks,“ kommenteeris Toyota ohutustehnoloogia juht Moritaka Yoshida.
Toyota teade isesõitva auto arendamisest tuleb ajal, mil üha levib kuuldus, et Jaapani autotootjad jäävad Silicon Valley autorevolutsioonist kõrvale. Toyota palkas hiljaaegu oma ridadesse robootikaeksperdi Gill Pratti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hoolimata sellest, et auto peaks olema isesõitev, on Toyota siiski öelnud, et nende plaani kohaselt pole auto siiski täielikult iseseisev, vaid juht ning sõiduk töötavad meeskonnana. Selle eesmärk on vähendada liiklusõnnetuste riski. 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele