• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiina rikkad loobuvad luksusest

    Nike tooted on muutumas Hiinas üha populaarsemaksFoto: epa

    Mitmel sporditarvete ja –rõivaste tootjal läheb viimasel ajal Hiina turul väga hästi, kuna just rikkamad hiinlased vahetavad luksusbrändid välja tagasihoidlikumate ja sportlikumate vastu.

    29aastane hiinlane Alex He, kes oma sõnul võib korraga kokku osta mitme tuhande dollari eest riideid ja jalatseid, lausub, et luksusbrändid on tema jaoks minevik. „Varem ostsin ma paljude luksusbrändide kaupa, ent alates möödunud aastast olen ma soetanud pigem spordibrändide tooteid, kuna need on mugavamad ning ka moekamad,“ lausus He väljaandele Bloomberg.
    He pole kindlasti ainus Hiina rikkamasse kontingenti kuuluja, kes seesuguse vangerduse teinud on. Luksusbrändidest hoidumist on promonud ka riigi valitsus eeotsas president Xi Jinpingiga. Nimelt ütlevad Hiina juhid, et kohalik ostjaskond võiks tarbimises käituda vastutustundlikumalt ning mitte osta kokku kallist kraami.
    Ja tundub, et seesugune kampaania on ka edu toonud. Mitmete luksusbrändide, nende hulgas nii Hugo Bossi kui BMW müüginumbrid on Hiinas langenud. See-eest on hüppeliselt tõusnud spordibrändide nagu Nike ja Adidase müüginumbrid. Ajavahemikul septembrist kuni aprillini kerkisid Nike müüginumbrid Hiinas 27-35 protsendi võrra.
    Juuni alguses teatas Nike, et on aktiivselt koostööd tegemas Hiina haridusministeeriumiga, et aidata koolitada välja rohkem kehalise kasvatuse õpetajaid. Kõik see oma tuleviku kindlustamise nimel: Nike president ja juht Mark Parker lausus, et praegune generatsioon on füüsiliselt kõige vähem aktiivne ning ettevõte tahab omakorda seda probleemi aidata lahendada.
    Adidase müüginumbrid kasvasid möödunud aastal 38 protsendi võrra 2,47 miljardi euroni. Ühtlasi moodustas Hiina turg möödunud aastal 15 protsenti Adidase globaalsest käibest. 2015. aastal avas Adidas hiinas 500 uut poodi, kokku on spordibrändil Hiinas praegu 9000 kauplust. Tänavu peaks poodide arv jõudma 9500ni ehk lisatakse sama palju kauplusi kui eelmisel aastal. „Hiina klient tõepoolest hindab seda, mida ta meilt saab,“ kommenteeris Adidas Groupi juht Herbert Hainer Bloombergile.
    Ka käesolev aasta pole Adidasele olnud kehv: esimeses kvartalis oli ettevõtte müüginumbrid aastases võrdluses 22 protsenti suuremad.
    Analüütik Catherine Lim lausus, et seoses Hiina riigijuhtide soovitustega jätta ostmata luksuskaubad, tahavad hiinlased saada endiselt brändikaupa, mis oleks ühtaegu nii kallis kui ka praktiline. Spordirõivad sobivad selleks hästi.
    Suurem terviseteadlikkus
    Selgub, et lisaks spordirõivaste heale minekule läheb hästi ka kohalikul fitnessitööstusel.  Kui 2009. aastal oli sealne fitnessituru kogumüük 127,2 miljardit jüaani, siis 2014. aastaks olid müüginumbrid kerkinud tervelt 84 protsendi võrra. Praegu on Hiinas ametlikult üle 3600 fitnessiklubi, mida on pea 700 võrra rohkem kui 2009. aastal.
    Hiina valitsuse soov juurutada inimestes spordihuvi on väga tugevalt seotud sellega, et Peking korraldab 2022. aasta taliolümpiamänge.
    „Me oleme näinud tublit kasvu, mis puudutab inimeste huvi jooksmise ja muude spordialade vastu,“ lausus Adidase Hiina esinduse juht Colin Currie.
    Kodubrändid kannatavad
    Ühtlasi selgub ka, et hiinlased armastavad pigem välismaiseid brände ning Adidas ning Nike on haaranud turul nõnda suure osa, et kohalikud spordirõivaste tootjad kasvavast spordihuvist eriti osa ei saa. Kuna sealne fitnessiturg on üha tugevamat kasvutrendi näitamas, on praeguseks selge, et see suurendab konkurentsi turul ning paneb kohalikud brändid veelgi suurema surve alla.
    Hiina spordirõivaste tootja Peak Sport, kellel on Hiinas 6000 kauplust, teatas, et esimeses kvartalis müügikasvu polnud. Ettevõtte ebaedus süüdistati peamiselt siiski kehva ilma ning tarbijate ebakindlust riigi majandusväljavaadete osas.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Erkki Kubber: kas järgmised ükssarvikud võiksid olla miljardilise väärtuse asemel hoopis miljardi inimese aitajad?
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
Balti aktsiaturg tegi Enefit Greeni abiga rekordilise käibe
Balti põhinimekirja aktsiate käive küündis täna 15,4 miljoni euroni, mis ületab tänavust keskmist käivet rohkem kui neli korda. Kauplemisrekordit aitas püstitada täna turule tulnud Enefit Greeni aktsia.
Balti põhinimekirja aktsiate käive küündis täna 15,4 miljoni euroni, mis ületab tänavust keskmist käivet rohkem kui neli korda. Kauplemisrekordit aitas püstitada täna turule tulnud Enefit Greeni aktsia.
Riigikohus kaitseväe polügoonist: maaomanik tulnuks kaasata
Riigikohus tunnistas õigusvastaseks Soodla harjutusvälja loomist puudutanud valitsuse korralduse, sest menetlusse ei kaasatud maaomanikku, kelle kinnistu asub keset harjutusvälja. Samas jättis kohus korralduse tühistamata, sest omaniku kaasamine poleks lõppotsust muutnud.
Riigikohus tunnistas õigusvastaseks Soodla harjutusvälja loomist puudutanud valitsuse korralduse, sest menetlusse ei kaasatud maaomanikku, kelle kinnistu asub keset harjutusvälja. Samas jättis kohus korralduse tühistamata, sest omaniku kaasamine poleks lõppotsust muutnud.
Ehitushinnad on aastaga kasvanud 12 protsenti
Ehitusplatsil tekkivad kulud hüppasid kvartaliga 5 ja aastatagusega võrreldes 11,8%, üle kahe kolmandiku hinnatõusust tuli ehitusmaterjalide hinnakasvust.
Ehitusplatsil tekkivad kulud hüppasid kvartaliga 5 ja aastatagusega võrreldes 11,8%, üle kahe kolmandiku hinnatõusust tuli ehitusmaterjalide hinnakasvust.