Kadi Neemre • 7. detsember 2016
Jaga lugu:

Starbucks plaanib jõudsat laienemist

Starbucks plaanib jõudsat laienemist  Foto: EPA

Starbucks teatas täna plaanist avada järgmise viie aasta jooksul 12 000 uut kohvikut üle maailma; kokku saab kohvikuketil olema 37 000 kohvikut. Pooled uutest kohvikutest avatakse USAs ja Hiinas.

“Nõudlus on olemas ning meie võimekus juurutada kapitali ning pöörata investeeringud kasumiks on väga tugev,” sõnas Starbucksi president ja ärijuht Kevin Johnson, kellest saab aprillis praeguse tegevjuhi Howard Schultzi mantlipärija.

Kohvikukett keskendub nii oma lipulaeva, Starbucksi poodidele kui kõrgemasse klassi kuuluvatele Reserve Roastery ja Tasting Room kohvikutele, kus müüakse kõrgekvaliteetset kohvi, mis maksab ligi 10 dollarit tassi eest; kõrgema klassi kohvikud moodustavad aastaks 2021 ligi viiendiku kogu keti kohvikutest.

Starbucks plaanib avada iseseisvad müügikohad ka koostöös Itaalia kõrgklassi pagarikoja Princi. Pagarikojas plaanitakse pakkuda pizzat ning avada aastaks 2018. USA suurlinnades nagu Seattle, Chicago ja New York. 

Starbucks plaanib järgmise viie aastaga kasvatada oma müügitulu 10% ning aktsiakasumit 15-20%. “Me tunneme, et meil on küllaldaselt võimalusi üle-Ameerikaliseks kasvuks,” sõnas Starbucksi globaalse müügiosakonna juht John Culver. Tema sõnul plaanib ettevõte jätkata ka autoga ligipääsetavate kohvikute rajamist USAs. “Investeeringud, mida me oleme aastate jooksul teinud, on ehitanud väga tugeva põhja,” sõnas Culver. “Me tunneme, et me oleme kasvuks väga heal positsioonil ning jätkame ka tulevikus kasumlikku kasvamist.”

Rahvusvaheliselt on aga Hiina ettevõtte kiireimi kasvav turg ning juhtkond prognoosib sealse müügi- ja äritulu kolmekordistumist järgmise viie aasta jooksul. Ettevõte avab Hiinas uue Starbucksi poe sisuliselt iga 15 tunni järel ning peagi on ketil 2500 poodi 118 Hiina linnas. Järgmise viie aasta jooksul peaks kohvikute arv kasvama 200 linnas 5000-ni. 

 

Jaga lugu:
Hetkel kuum