Suurbritannia mootoritootjate ja -edasimüüjate liidu juhi Mike Hawesi sõnul on Suurbritannia autotööstus jõudnud oma tippu ning järgnevatel aastatel on oodata automüügi vähenemist.
- Uued Leipzigi tehases valminud Porsched. Foto: epa
Möödunud aastal müüdi Suurbritannias rekordilised 2,69 miljonit uut autot, mis on 2,2% võrra rohkem kui 2015. aastal. Ostubuum saab Hawesi sõnul sel aastal aga läbi ning oodata on koguni 5% suurust langust.
Väljaanne Financial Times uuris Hawesi käest, kuidas võiks uute autode ostu mõjutada Suurbritannia lahkumine Euroopa Liidust. Tema hinnangul erilist efekti Brexitil ei paista olevat, kuigi automüüjad lubasid tõsta neljarattaliste hindasid. See ei ole Hawesi sõnul aga heidutanud inimesi uusi autosid ostma ning just september oli möödunud aastal uute autode registreerimise rekordkuu.
“Me räägime praegu rekordilisest autoturust. Selline kasv ei saa jätkuda igavesti,” tõdes Hawes. Uute autode müük on Suurbritannias kasvanud igal aastal alates 2011. aastast.
Selgub, et Hawes on automüügi osas teiste analüütikutega võrreldes optimistlikum. Zeus Capitali analüütik Mike Allen prognoosib suisa 10% suurust uute autode müügi langust võrreldes varasema aastaga. “Me seilame tundmatutes vetes, kuna tarbijate kindlus on väga volatiilne ning võib olla vägagi habras, kuna majanduses on jätkuvalt palju ebakindlust," sõnas ta.
Seotud lood
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.