Kalatootja PRFoods avaldas tänases börsiteates 2016. aasta müügitulemused, mis jäid küll eelmise aasta näitajatele mõnevõrra alla, kuid ületasid ettevõte enda prognoosi.
- PRFoodsi juhatuse liige Indrek Kasela Foto: Veiko Tõkman
PRFoodsi 2016. aasta IV kvartali auditeerimata konsolideeritud käive langes võrreldes 2015. aasta sama kvartaliga 1,5% ehk 300 000 euro võrra, kahanedes 16,9 miljoni euroni.
PRFoodsi 2016. aasta kogukäibeks kujunes 47,4 miljonit eurot, mis on 2,8 miljonit eurot ehk 5,8% vähem kui 2015. aastal. Ettevõte ise oli prognoosinud lõppenud aasta käibeks 45 miljonit eurot.
Ettevõtte juhatuse liikme Indrek Kasela hinnangul tingis käibelanguse kiire tooraine kasv 2016. aastal, mis sundis jaemüüjaid vähendama kalamüügikampaaniaid. Samuti võttis ettevõte strateegilise suuna väljuda madala marginaaliga toodete gruppidest ning leida uusi turge.
„Kokkuvõttena võib 2016. aasta tulemustega väga rahule jääda, sest ettevõtte enda seatud prognoosid said ületatud,“ märgib Kasela.
Soome käive moodustas lõppenud aastal 39 miljonit eurot (2015. aastal 44,2 miljonit eurot). Eesti käive kasvas 2015. aasta 4,8 miljonilt eurolt 5 miljoni euroni. Muudesse riikidesse müüdi toodangut 3,5 miljoni euro väärtuses (2015. aastal 1,2 miljonit eurot). Edukalt on müüdud uutele eksporditurgudele Kanadasse (500 000 euro eest) ja Jaapanisse (700 000 euro eest).
Seotud lood
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.