• OMX Baltic−0,4%294,97
  • OMX Riga0,79%908,59
  • OMX Tallinn−0,22%2 036,57
  • OMX Vilnius0,00%1 201,8
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,26%9 161
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,46
  • OMX Baltic−0,4%294,97
  • OMX Riga0,79%908,59
  • OMX Tallinn−0,22%2 036,57
  • OMX Vilnius0,00%1 201,8
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,26%9 161
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,46
  • 15.02.17, 18:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fiat võib saada Detroidis uue võimaluse

General Motorsi teade Opeli müügiplaanist võib tähendada Fiat Chryslerile väljavaadet alustada Ameerika autotootjaga taas ühinemiskõnelusi, mis seni on jäänud viljatuks.
Fiat võib saada Detroidis uue võimaluse
  • Foto: EPA
Opelist loobumisega kaob General Motorsi kattuvus Fiatiga Euroopas ning GM saaks võimaluse asendada oma kahjumis üksused Fiati kasumit tootvate mudelitega. Fiati tegevjuht Sergio Marchionne on kokkuleppeks avatud, ehkki GM tõrjus tema kahe aasta tagused ettepanekud tagasi.
„See tekitab kindlasti uusi spekulatsioone ühinemistest ja ülevõttudest, sealhulgas Fiati uuest huvist GMi vastu“, kommenteeris Bloombergi vahendusel Opeli võimalikku müüki PSA Groupile Jose Asumendi, JPMorgan Chase’i analüütik Londonis.
Fiat Chrysleri aktsia on General Motorsi uudise järel tõusnud Milano börsil üle 5 protsendi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Marchionne, kelle juhtimisel viis Fiat 2014. aastal lõpule Chrysleri ülevõtu, on sageli rõhutanud, et autotootjad peavad ühinema, et kasumlikkust suurendada. Tema sõnul raisatakse sektoris miljardeid dollareid sellele, et luua ühest ja samast tehnoloogiast arvukaid erinevaid versioone. Parema energiatõhususe arendamine ja isesõitvate omaduste lisamine on kulukas ja seab traditsioonilised autotootjad surve alla, samal ajal kui neid ähvardab konkurents sellistelt uutelt tegijatelt nagu Tesla.
General Motorsile tähendaks Opeli müük ja Euroopast väljumine joone allatõmbamist alates 2009. aastast 9,1 miljardi dollari suuruseks paisunud kahjumile, aga ka miljoni sõiduki võrra väiksemat aastatoodangut. Bloombergi allika kohaselt ei ole Detroidi autotootja Fiati ega ühegi teise suurettevõttega ühinemisest siiski praegu huvitatud. GMi juhtkond on seisukohal, et ettevõte on piisavalt suur ka ilma Opelita.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 16 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele