Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla hea kvartal tõi Model 3 sammu võrra lähemale

    Elektriautode ja taastuvenergia ettevõte Tesla teatas kolmapäeval tugeva tootmismahu toel ilusatest kvartaalsetest majandusnäitajatest, kuid veelgi olulisem oli sõnum sel aastal tootmisse minema uue automudeli kohta.

    Firma hoidus konkreetsetest numbritest ja tähtaegadest, kuid lubab endiselt aasta teises pooles Model 3 tarneid alustada.
    “Meie Model 3 programm on valmis juulis autode piiratud mahus tootmise alustamiseks ning tasahaaval saame suurendada mahtu ja toota neljandas kvartalis üle 5000 auto nädalas. 2018. aastal võtame sihiks toota üle 10 000 auto nädalas,” kirjutas majandusaruandes Tesla miljardärist tegevjuht Elon Musk.
    Tesla on teatanud, et plaanib esimesed Model 3d klientidele toimetada selle aasta teises pooles. 35 000dollarilise baashinnaga Model 3 edust sõltub kogu Tesla tulevik ning investorid ja analüütikud hoiavad pingsalt silma peal auto turule jõudmise ajal. Tesla on seni pidevalt oma mudelite turule toomise tähtaega edasi lükanud – linnamaastur Model X hilines enam kui 18 kuud.
    Praegu on Tesla uuel autol umbes 400 000 eelbroneeringut. Firma alustas eelmine aasta eelbroneeringutega, mille hind on 1000 dollarit tükk. Tulemuste järel konverentskõnes ei nõustunud Musk eelbroneeringute värsket numbrit avalikustama, sest “inimesed võtavad seda liiga tõsiselt”.
    Vaatamata juhatuse kinnitusele, et auto on tulekul, ei täpsustatud, millal võiksid tarned sel aastal alata. Model S-i ja Model X-i tarneprognoosidega oli Tesla samuti veidi salatsev, pakkudes vaid poolaasta prognoosiks 47 000 kuni 50 000 autot. Eelmine aasta tarnis firma 76 230 autot ning tootis umbes 84 000 autot. Mõlemad numbrid olid firma enda prognoosidest väiksemad.
    Küll aga saime teada, et Tesla plaanib Model 3 tootmisega alustada juulis. “Veebruari alguses alustame Model 3 prototüübi ehitamisega, mille käigus testime auto disaini- ja tootmisprotsesse,” seisis kvartaliaruandes. “Esialgsed kokkupõrketestid on positiivsed ning kõik Model 3ga seonduvad tarned on graafikus, et alustada auto tootmist juulis.”
    Tesla aktsia on aastaga korralikult rallinud.Foto: Äripäev
    Käive kasvas mühinal
    Käibe poolest oli tegu hea aastaga, sest esimest korda teatati tulemustest koos jaanuaris üle võetud SolarCityga. Aastaga kasvas käive lausa 88%, 2,28 miljardile dollarile. Terve majandusaasta peale teeniti 7 miljardit dollarit, mis on kolme võrra enam kui 2015. aastal. Autotootmise haru käive kasvas 79%, 1,99 miljardile dollarile.
    Kolme kuuga saadi korrigeeritud puhaskahjumit 193 miljonit dollarit ehk 69 senti aktsia kohta. Analüütikute keskmisi prognoose on raske sedapuhku kõrvutada, sest osa arvestas ja teised jällegi ei arvestanud SolarCity ülevõtmist. Küll aga reageeris aktsia järelturu kauplemises positiivselt, tõustes 1,5%.
    Model 3 edu sõltub paljuski Nevada osariigis asuvast akutehasest, mida Tesla kutsub hellitavat gigatehaseks. Firma on seal juba alustanud tootmist, kuid tehase lõplik valmimine võtab veel aega. Tesla juhtkonnal on aga juba sihikul uute nn gigatehaste ehitamine.
    “Selle aasta lõpu poole soovime kindlaks määrata gigatehase 3 ja 4 ning tõenäoliselt 5 asukoha,” ütles Musk. Gigatehas 2 on Tesla päikesepaneelide tehas New Yorgi osariigis Buffalos, mis omandati SolarCity ostuga. Tegu on Põhja-Ameerika suurima päikesepaneele tootva tehasega.
    Peaaegu sama palju väärt kui Ford
    Tuleme nüüd aktsia juurde, mis on väga huvitav. Tesla väärtpaber on Nasdaqi börsil detsembri algusest rallinud 50%, lõpetades kolmapäeva 273,51 dollari peal. Investorite optimismipuhang on paljudele üllatuseks, sest novembris otsustatud ja jaanuaris lõpule viidud ühinemine SolarCityga lisas riske ja seda nähti firma kasumile ja rahavoole negatiivse mõjuna.
    Selle tugeva ralliga on Tesla turuväärtus tõusnud juba 45 miljardile dollarile, mis on vaid 5 miljardi dollari kaugusel Fordist ja 12 miljardi kaugusel General Motorsist ning Hondast. Tesla varad ja müük ei ulatu neile firmadele ligilähedalegi, mis näitab, et investorid on Tesla aktsia hinnanud aastaid ette. Aktsia 2018. aasta ettevaatav kasumi-hinna suhe on üle 200. Tekib küsimus, kas keegi tõesti hindab Tesla turuväärtust võrdväärseks maailma suurima autotootja Volkswageniga, kuhu Tesla aktsial on vaid 60% minna.
    Kõige suurem häda Tesla puhul on firma finantsid, mis ei veena paljusid selles, et firma suudab lõpuni vastu pidada. Tesla pikaajalised võlakohustused on 2015. aasta lõpu 2,8 miljardilt dollarilt paisunud 5,8 miljardile dollarile ning rahavoog oli läinud kvartalis negatiivsed 448 miljonit dollarit. Teslal on rahalisi vahendeid 3,4 miljardit dollarit ning enamik analüütikuid on veendunud, et firma peab sel aastal veel paar miljardit juurde laenama.
    Wall Streeti peamine emotsiooniaktsia
    Ärme unusta ka konkurente, sest Tesla pole ainus elektriautosid tootev ja toota plaaniv ettevõte. General Motors juba tuli välja palju kiita saanud Chevrolet Boltiga ning teised suurtootjad, nagu Volkswagen ja Daimler, kavatsed umbes kahe aasta pärast välja tulla elektriautoga, mis pakuvad otsest konkurentsi Tesla Model 3-le.
    Nõrk või küsimusi tekitav bilanss, suurte autotootjate kasvav konkurents, aktsia ülikõrge valuatsioon ilma suure tõusupotentsiaalita ja suur risk Model 3 tarneajaga panevad mind firma aktsiasse väga ettevaatlikult suhtuma. Väiksemgi tõrge nimetatud punktides võib kaasa tuua aktsia suuna järsu muutuse.
    Pole kahtlust selles, et Tesla on praegu kõige tuntum ja enim kaubeldud emotsiooniaktsia Wall Streetil. Tesla aktsia on praegu 10% kõrgemal analüütikute keskmisest hinnasihist, mis on 248,73 dollarit. Meenuvad vanad head Apple’i hüperkasvu ajad. Ainus häda, et Tesla näitajad ega bilanss ole võrdväärne kuue või seitsme aasta taguse Apple’iga.
    Kogu selle fenomeni võttis minu hinnangul päris hästi kokku Barclaysi analüütik Brian Johnson: “Elon Muski peaaegu superkangelasesarnane staatus paljude investorite jaoks näitab, et Tesla finantsnäitajad pole üldse nii tähtsad kui nende tegevjuhi tulevikuvisioon.”
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Baltic Horizoni renditulust kadus kolmandik
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Maris Jesse: hulgifirmad püüdsid meeleheitlikult apteeke endale hoida salakokkulepete pärast
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.