• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.08.17, 18:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maailma suurima reklaamifirma mured pärinevad tarbekaupade sektorist

Kolmapäeval oodatust kehvamate majandustulemustega börse ehmatanud Briti reklaamifirma WPP probleemide allikas on ettevõtte aruande kohaselt reklaamimüügi vähenemine tarbekaupade sektor.
Maailma suurima reklaamifirma mured pärinevad tarbekaupade sektorist
  • Foto: EPA
WPP kahandas oma käesoleva aasta müüginumbrite kasvu väljavaateid 1 protsendini, põhjendades seda pakendatud kaupade müügiga tegelevate firmade kokkuhoiupoliitikaga. Taolistel ettevõtetel - mis moodustavad kolmandiku reklaamifirma müügitulust - on raskusi praeguse madala kasvu ja madala inflatsiooniga keskkonnas toime tulemisega, samuti põhjustavad probleeme aktivistinvestorid ja tehnoloogia võidukäik, kirjutab Wall Street Journal.
WPP tegevjuht Martin Sorrell selgitas, et tarbekaupade tootjate müügimahtude langus tähendab ühtlasi vähem kliente reklaamifirmale ning on seega ohu märk. Reklaamimüüjatele valmistab tema hinnangul suurt muret ka Amazoni üha kasvav mõjuvõim, mis viib paljude kaubatootjate andmed internetihiiglase käsutusse.
Grupi nõrgimad tulemused pärinevad Põhja-Ameerikast, kus mängib Sorrelli sõnul rolli ka suur ebakindlus seoses majanduse üldise käekäigu ning president Trumpi ärisõbraliku poliitika teostumise pärast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hoolimata tulukasvu aeglustumisest loodab WPP parandada oma tegevuskasumit 0,3 punkti võrra. Lisaks tõstis firma oma dividendi seniselt 19,55 pennilt 22,7 pennile.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele