Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raskustes Facebook loodab reklaamimüügile
Facebooki neljanda kvartali kasutajanumbrid langesid, kuid kasum tõusisFoto: EPA
Facebook kinnitas kolmapäeval investoritele, et ettevõtte reklaamiäri jääb jätkuvalt väga kasumlikuks, vaatamata sellele, et kasutajad veedavad platvormil vähem aega.
Ettevõte märkis finantsaruandes, et kvartalikäive tõusis aasta varasemaga võrreldes 47 protsenti. Analüütikutega peetud konverentsikõnes ütlesid juhid, et näevad kasumi teenimiseks rohkem võimalusi, isegi kui külastajad veedavad platvormil vähem aega.
Oma toodetesse muudatusi planeeriv sotsiaalmeediahiid on pannud analüütikud mõtlema selle meediakanali püsivuse üle. Muudatuste tõukeks on soov piirata välismõju, nagu näiteks olid väidetavad Venemaa kampaaniad Facebookis USA presidendivalimiste ajal.
Kolmapäeva õhtul selgus kasumiaruandest, et eelmise aasta lõpus oli kasutajate saidil veedetud aeg vähenenud umbes 50 miljoni tunni jagu päevas, mis viis järelkauplemisel aktsia 4protsendisesse langusesse. Vahetult pärast seda olid ettevõtte juhid analüütikutega kõneldes optimistlikud, öeldes, et tehtavad muudatused on ärile pikaajaliselt kasumlikud ning need ei pruugi ka lühemaajaliselt palju valu teha.
Facebooki sõnul veedavad kasutajad platvormil vähem aega seepärast, et uued muudatused uudisvoo ülesehitusel takistavad viraalsete videote levikut.
„Tahan olla väga selgesõnaline: kõige olulisem näitaja meie äris ei ole kunagi olnud kulutatud aeg omaette, vaid vestluste ja suhete kvaliteet,“ ütles Mark Zuckerberg. Positiivne prognoos viis aktsiad järelkauplemisel seejärel 1,4protsendise tõusuni, 189,5 dollari tasemeni.
Kuigi Facebooki kasutamine on langenud, ütles tegevdirektor Sheryl Sandberg analüütikutele, et hiljutised valeinformatsiooni tõkestamiseks tehtud muudatused toovad juurde raha teenimise võimalusi. Sandberg oli optimistlik võimaliku lugudest (stories) tuleva reklaamikäibe üle Facebookis ja Instagramis. Rahandusjuhi sõnul kasvas keskmine reklaami hind kvartalis 43 protsenti.
„Teisisõnu, kvaliteetsem siduvus ning suurem võimekus reklaami suunata. Turule see arvatavasti meeldib,“ ütles Wedbushi analüütik Michael Pachter.
Facebooki 1,4 miljardit igapäevast aktiivset kasutajat neljandas kvartalis on aasta varasemaga võrreldes 14 protsenti tõusnud, kuid jääb ikka veidike alla analüütikute prognoositud 1,41 miljardile.
Aktiivsete kasutajate numbrid kukkusid esmakordselt ka USAs ja Kanadas, eelmisest kvartalist 700 000 võrra vähem 184 miljonile inimesele. Finantsdirektori sõnul hakkavad kasutajanumbrid ka tulevikus kõikuma.
Üldine käive aga oluliselt lüüa ei saanud, tõustes 47 protsenti 12,97 miljardi dollarini ja lüües analüütikute prognoose 12,55 miljardi peal.
Facebooki kulud peaksid sel aastal kasvama 45-60 protsenti. Sinna hulka kuuluvad ka tuhanded töölised, kes palgatakse kasutajate poolt postitatud sisu üle vaatama.
Neljandas kvartalis kasvas aktsia kohta teenitud kasum 1,44 dollarini aktsia kohta, võrreldese 1,21 dollariga aasta varem.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.