Tallink vajus esimeses kvartalis sügavasse kahjumisse
Laevanduskontsern Tallink Grupp teatas madalhooajal 33,2 miljoni euro suurusest puhaskahjumist, mis on järsk kontrast eelmise aasta sama perioodi 2,6 miljoni euro suuruse kasumiga võrreldes.
Seisvad laevad mõjutasid kõvasti Tallinki kahjumlikkust.
Foto: Andras Kralla
Jaanuarist märtsini vähenes ettevõtte reisijate arv aastases võrdluses 12%, 970 359 reisijani. Kaubaveoühikute arv langes 31,9%, 57 830 ühikuni ning sõiduautode vedu vähenes 10,9%, 135 829 autoni.
Välismaa laevandusettevõtted, kes tellivaid Eesti firmadelt töid, et muuta oma laevad keskkonnasõbralikumaks, saavad 15 kuni 30 protsenti remondile kulutatud rahast tagasi.
Märtsis vähenes Tallinki reisijate arv umbes viiendiku võrra ning kaubaveoühikute arv 31%. Ettevõtte sõnul peitub põhjus liikuvate lihavõttepühade koosmõjus, mis eelmisel aastal olid märtsis.
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.