Kuidas võiks kaupmees kõrge kaardimaksetasu enda kasuks pöörata, küsib rubriigitoimetuse juht Rivo Sarapik.
Eesti Kaupmeeste Liidu juht Marika Merilai selgitas kolmapäevases Äripäevas, kuidas kõrged kaardimaksetasud kaupmeeste taskust raha võtavad.
Seda, et kulud kannab kaupmees, ma siiski ei usu. Need kulud kannab kunde. Ükskõik, kas ta maksab kaardiga või arveldab sularahas.
Kui kaupmees tõesti sooviks kliendile näidata, kui kõrged need tasud on ja kuidas mugavus maksab, saaks seda teha lihtsa sammuga: pakkudes sularahas maksjaile kaupa kaardimaksetasude võrra soodsamalt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tõsi, säästetud summa ei ole võib-olla kliendi kohta suur, kuid see oleks põhimõtteline samm. Samuti võib see töötada püsikliendiprogrammina, mis aitab kundet enda juurde meelitada. Teisalt võiks see motiveerida panku tasude suuruse üle läbi rääkima.
Euro kasutuselevõtuga on näiteks minu sularahakasutus kahanenud olematuks – selle aasta algusest saadik on kõlisevat ja krabisevat rahakotis leidunud vahest mõne euro jagu. Esiteks ei meeldi mulle sentide raskus, teisaks on paberraha nii ilmetu, et pole eriti põhjust seda kaasas tassida.
Nii olengi nautinud kaardimaksevõimalusi, sest see on mugav. See aga tähendab sularahas arveldavatele firmadele seda, et nende teenuseid ma enam ei tarbi.