Design Mindsi disainmõtlemise treener Jane OblikasFoto: Julia-Maria Linna
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Disainmõtlemine kui konkurentsieelis
Disainmõtlemine on startupide puhul väga hea, sest ilma selleta ei saa arendada ühtegi maailmas edukat toodet või teenust, samas teiste ettevõtete puhul jätab soovida, rääkis Design Mindsi disainmõtlemise treener Jane Oblikas Äripäeva hommikuprogrammis.
Samas 2013. aastal tehtud uuringu järgi pidas disaini ja disainmõtlemist oluliseks konkurentsieeliseks vaid 2 protsenti ettevõtetest. „See on praktiliselt olematu number ja ma väga loodan, et uus uuring näitab, et see on tõusnud,“ ütles Oblikas.
Uurime Oblikalt Eesti ettevõtete disainikasutuse uuringu tulemuste kohta, mis seda just mõõdabki. Muidugi selgitame lahti ka selle, mis disainmõtlemine on ja miks ilma selleta enam hakkama ei saa.
Külas käis Qminderi turundusjuht Katariina Roosipuu, kellega arutasime, kuidas on võimalik järjekorras seismise kogemust meeldivaks disainida ja milliseid vägitegusid Qminder selles vallas on juba korda saatnud.
Samuti vestlesime GrabCADi endise disainijuhi, praeguse Eesti Kunstiakadeemia digitootedisaini õppesuuna juhi Mikk Olliga teemal, miks peaks disainer iga ettevõtte juhtkonda tänapäeval kuuluma.