• OMX Baltic0,13%295,39
  • OMX Riga−0,15%909,16
  • OMX Tallinn−0,25%2 036,3
  • OMX Vilnius−0,04%1 202,43
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 1000,37%9 101,82
  • Nikkei 225−1,25%40 290,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,29
  • OMX Baltic0,13%295,39
  • OMX Riga−0,15%909,16
  • OMX Tallinn−0,25%2 036,3
  • OMX Vilnius−0,04%1 202,43
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 1000,37%9 101,82
  • Nikkei 225−1,25%40 290,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,29
  • 04.08.25, 13:47

Analüütik: autoturu üldpilt sõltub üksikutest ettevõtetest

Mootorsõidukite sektori koondkasum sõltus mullu suuresti ühe suure ettevõtte tulemustest, märkis Äripäeva konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv. Nimelt parandas automüüja Veho Baltic tagantjärele oma eelmise aasta kasumit väiksemaks, mis tõmbas alla kogu sektori kasuminäitajad.
Analüütik: autoturu üldpilt sõltub üksikutest ettevõtetest
  • Foto: Raul_Mee
Mootorsõidukite müügisektori koondkasum oli mullu 142 miljonit eurot. „Kui aga Veho Baltic jätta arvestusest välja, oleks sektori kasumlikkus olnud 4,8% suurem,“ märkis Kõiv teisipäevases Äripäeva raadiohommikus.
Tema sõnul näitab see selgelt, kuidas väikesel Eesti turul võib ühe ettevõtte muudatus mõjutada kogu valdkonna üldpilti.
Üldiselt iseloomustas Kõiv möödunud aastat mootorsõidukite müügis kui “seisuaastat”.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Mootorsõidukite müük on huvitavas olukorras – eelmise aasta lõpus oli kiire automüügiperiood. Kõik mäletavad, automaks jõustus, kõik tahtsid oma ostud kiiresti ära teha. Pärast seda on aga tulemused olnud üsna tagasihoidlikud,“ ütles ta.
„Oodati veel ühte müügihüpet suve alguses, kui käibemaksumäära tõus lähenes,” rääkis Kõiv. “Väike jõnks ülespoole on ka meie andmetes näha, aga tundub, et käesolev aasta mootorsõidukite müügisegmendile on pigem nagu seisuaasta. Pealegi – kui sa oled auto just ostnud, ega sa ei osta kohe uut, lihtsalt niisama, lõbuks.“
Mootorsõidukite müügisektori müügitulu ulatus mullu 4,4 miljardi euroni, kasvades aastaga 6,4%. Kui aga võrrelda seda varasemate aastate kiirete kasvudega – 18% ja 16% –, on kasv selgelt tagasihoidlikum, rääkis Kõiv.
Intervjuus analüüsiti lisaks ka ehitussektorit, inseneribüroosid ning ettevõtete juhtide meeleoluküsitlust, kust joonistub välja, milliseid tundeid ja ootusi praegune majandusseis juhtide seas tekitab.
Küsis Joonas-Hendrik Mägi.
Analüütik: autoturu üldpilt sõltub üksikutest ettevõtetest
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele