Riina Jussila • 12 september 2019

Pikaaegne heategevuskoostöö peab sütitama kõiki osalejaid

Tallinki toetustel on aastakümnete jooksul saanud tegutsemiseks hoogu ning jaksu paljud kultuuri- ja spordiettevõtmised, ütleb Tallink Eesti müügi- ja turundusjuht Marina Jõgi.

Tallink Grupi müügi- ja turundusjuhi Marina Jõgi sõnul ongi suurimateks toetuse saajateks läbi aegade olnud sport, kultuur, kuid ka merepääste ning mereharidus, kirjutab 11. septembril Äripäeva tellijatele ilmunud eriväljaanne Tallink 30.

“Hiljuti toetasime näiteks ka eestlaste Antarktika ekspeditsiooni Admiral Bellingshausenil ning lisaks rahalisele toetusele osales ekspeditsiooni esimeses etapis kaptenina ka meie Tallinki laeva Isabelle kapten Indrek Lepp,” sõnab ta.

Seos Tallinki tegevuse või klientide huvidega

Millistele projektidele sponsorina tuge pakutakse, selle põhisuuna otsustab Tallink Grupi nõukogu. Viimastel aastatel ja ka praegu on nendeks olnud sport, eelkõige tennis, hoki ja golf, ning rahvasport, nagu näiteks Maijooks ja Tallinna maraton, kultuur ning merehariduse ja merendusvaldkonna arendamine laiemalt.

Marina Jõgi

Tallink Grupp on tennise toetaja olnud 15 aastat. Ainuüksi toetus Eesti ja Soome tennisele oli 2018. aastal 700 000 eurot.

Jah-sõna saaval ettevõtmisel peab olema loogiline seos Tallinki tegevuse või klientide huvidega. Jõgi sõnul on kultuur olnud alati loogiline toetusvaldkond, sest etenduste, kontsertide ja muuga tuuakse Eestisse rohkem oma kliente ning inimestel on põhjust reisimiseks. “Koostöö pikaajalisusel võib määravaks saada ka hästi toimiv ja pühendunud ürituse korraldustiim, kes töötab hästi koos meie enda kollektiiviga. Hea näide sellest on koostöö Jazzkaarega.”

Logost üksi ei piisa – koostöö olgu inspireerivam

Kui varem oli peamiseks vastutasuks sponsoreerimise eest firma logo kodulehel, plakatil või programmil, siis nüüd otsitakse sponsorsuhetest pigem koostööd ja partnerlust ning logost üksi ei piisa. “Otsime võimalusi toetuse eest saada partnerilt näiteks soodustusi oma klientidele ja töötajatele. Samuti teeme partneritega koostööd sotsiaalmeedia kampaaniate puhul või kutsume toetatavaid meie üritustele oma tegevusi ja saavutusi esitlema, meie koostööpartnereid, kolleege või kliente inspireerima,” selgitab Jõgi. Just selline koostöö pakub rõõmu ka neile, keda toetatakse, ning loob tugevama suhte ettevõtte ja toetatava vahel.

Tallinkile kui Eesti ühele suurimale ettevõttele laekub toetusavaldusi ning sponsorluse ja koostöö pakkumisi iga päev ja eitav vastus tuleb öelda päris paljudele, sest kõiki toetada lihtsalt ei jõua ega saa. “Ütleme “ei” kõigele sellisele, mis ei haaku üldse meie ettevõtte või meie klientide huvidega, mis on vastuolus meie põhiväärtustega, ning ettevõtmistele, mis on läbi mõtlemata, halvasti planeeritud ning millel ei tundu olevat lisaväärtust suurele hulgale inimestele,” ütleb müügi- ja turundusjuht.

Tallink toetab Eesti kultuuri lipulaevu

Tallink Grupp on tennise toetaja olnud 15 aastat. Ainuüksi Eesti ja Soome tennist toetas Tallink Grupp 2018. aastal enam kui 700 000 euroga. Jazzkaarele on õlg alla pandud selle toimumisaja algusest ehk ühtekokku 30 pikka aastat.

Lisaks tennisele toetatakse aastaid ka jäähokit, golfi, Eesti rahvasporti Tallinna maratoni sponsorina ning vanimat rahvaspordiüritust Tallink Maijooks.

Selle aasta alguses sõlmiti kolmeks hooajaks koostööleping rahvusooper Estonia ja Vanemuise teatriga ning Tallinkist sai mõlema kultuuriorganisatsiooni peasponsor. Teadaolevalt on see Eestis esmakordne, kui üks eraettevõte võtab enda hoole alla pea­sponsorina korraga kaks Eesti suurimat kultuuriorganisatsiooni.

Kultuuriüritustest on ettevõte panustanud Birgitta festivali korraldusse, olnud Jazz­kaare ja PÖFFi kauaaegne toetaja.

Lisaks koostööle loodus- ja merekeskkonna hoidmisele keskendunud organisatsioonidega, nagu WWF, panustatakse veel ka laste ja noorte, hariduse ning oma koduturgude merepääste ja merehariduse edendamisse.

Tallink toetab ka heategevuslikke organisatsioone Minu Unistuste Päev, Aitan Lapsi ja ühiskondlikke projekte, nagu Minu Riik.

Maijooksul osalejad.  Foto: Tallink
Mati Lilliallik, Tallink Maijooksu peakorraldaja

Tallink panustab Eesti rahva tervisesse

Maijooks on Eesti läbi aegade suurim naistele suunatud tervise- ja liikumissündmus, millel on kolmekümne kahe aasta jooksul sportlikult aega veetnud üle kahesaja tuhande tubli naise. Esimene Maijooks toimus juba 1988. aastal, just selleks loodud Maiklubi eestvedamisel, meelitades tervisejooksu tegema paarsada naist.

Tallink on Maijooksu toetanud 2014. aastast. Alates 2018. aastast on Tallink Maijooksu nimisponsor ja naiste igakevadine suurim liikumissündmus kannab nime Tallink Maijooks. Maijooksu korralduses löövad kaasa paljud asutused, kelleta ei oleks ürituse toimumine sellisel kujul võimalik.

Tallinki panus on seda hinnatavam, et tegu on Eesti kapitalil põhineva ettevõttega, kes panustab Eesti rahva tervisesse Maijooksu toetamise kaudu. Lisaks rahalisele toetusele panustab Tallink üritusse ka oma arvukate kommunikatsioonikanalite ja kliendivõrgustiku kaudu. Tallinki initsiatiivil ja toetusel saavad kõik Maijooksu lõpetajad kaela unikaalse medali. Medalite arv on märkimisväärne: 15 000 igal aastal!

Kõigile Maijooksul osalejatele on Tallink andnud superpakkumise laevareisiks. Seetõttu on ülipopulaarne ja naiste seas väga oodatud Tallinki toel korraldatav Maijooksu naistepäevakampaania.

Usun, et nii mitmedki Maijooksul osalenud on hakanud tänu sellele regulaarselt harjutama, et ennast vormis hoida ja hästi tunda. Tuhandete rõõmsate naiste koos liikumine Maijooksul on üks ülevamaid vaatepilte arvukate Eesti rahvaspordisündmuste seas. Üheks liikumapanevaks jõuks on siin kindlasti olnud Tallink.

Tallink on kultuuri toetav partner.  Foto: Tallink
Aivar Mäe, Rahvusooper Estonia peadirektor

Tallinki toetus näitab suurt usaldust Eesti kultuuri vastu

Tallink on väga toetav ja tugev partner. Meil on ääretult hea meel, et omal alal hinnatuim ettevõte on asunud toetama Eesti kultuuri lipulaevu. See näitab suurt usaldust nii Estonia kui ka Eesti teatri ja kultuuri vastu laiemalt ning aitab meil omakorda pakkuda publikule veelgi paremaid teatrielamusi ja kvaliteetsemaid produktsioone.​

22. PÖFFi avatseremoonia Alexela kontserdimajas.  Foto: Konstantin Sednev / Eesti Meedia / Scanpix
Tiina Lokk, Pimedate Ööde filmifestivali direktor

Tallinki juhtkond on väga kultuurilembene ja avatud uutele ideedele

Meie suhe Tallinkiga on tegelikult olnud väga pikk, kuid see pole olnud kunagi rahaline. Tallink on püüdnud meid toetada alati vastavalt oma võimalustele teenustega ehk külaliste transpordiga ja viimastel aastatel ka majutusega Tallinki hotellis Viru väljakul. Koostöö on alati inimeste tasandil ja see on Tallinkis läbi aegade olnud erakordselt meeldiv. Kui olime väike festival, tähendas teiste toetajate seas juba Tallinki kaubamärgi omamine meile suurt toetust. Ükski festival ei saa kunagi olema nii suur ja tugev, et ei vajaks häid sõpru ja sponsoreid ning toetajaid. Iga partneri kaotus on suur, eriti kui on olnud inimestevaheline hea klapp ja ühiste ideede ning unistuste  elluviimine viljakas.

PÖFFi jaoks on kõik meie sponsorid ja partnerid üliolulised, sest nende taga on ennekõike inimesed ja inimestevahelised suhted.

Täna on Tallinkis uus juhtkond, kes on väga kultuurilembene ja avatud uutele suurtele ideedele. Oleme nendega nende n-ö eelmistes eludes teinud head koostööd. Hetkel mõtleme sellele, kuidas minna oma koostöös Tallinkiga teisele lävendile. Nii, nagu ka PÖFF on rahvusvahelises mastaabis teinud läbi meeletu arengu, tõustes maailma üheks olulisemaks ja Põhja-Euroopa olulisimaks filmikultuuri aastasündmuseks, on koostöö Tallinkiga väga oluline ja sel on potentsiaali muutuda veelgi tugevamaks kultuurisillaks riikide vahel. Kasutamata potentsiaali nii kultuuriturismi kui ka kogu riigi ja regiooni maine arendamiseks on ohtrasti. Kõik sõltub sellest, kui hea keemia partnerite vahel tekib ja kui suuri samme julgetakse koos astuda.

Hetkel kuum