• OMX Baltic0,16%300,42
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,31%1 197,68
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 1000,00%8 774,92
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • OMX Baltic0,16%300,42
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,31%1 197,68
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 1000,00%8 774,92
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • 17.11.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Müstiline bussipakkumus Tallinna linnale

Tallinna linnavalitsusele pakutavate neli-viis aastat kasutusel olnud Mercedes-Benz busside hind on 400 000 krooni tükk. Kokku pakutakse soodsa liisinguga kakssada bussi. Tallinna abilinnapea Tiit Järve ütlusel on pakkumus arve vaadeldes liiga ilus.
Tallinna Autobussikoondise ASi (TAK) peadirektori Mati Mägi sõnul on tegu «mingi müsteeriumiga», kus on segi aetud Eesti kroonid ja Soome margad. «Kontrollisime Soomest järele. Ka seal on kalleid Mercedese busse vähe ja 4-5 aastat vana bussi hind on 400 000 Soome marga ringis,» kinnitas ta.
ASi Mercedes-Benz Eesti Autokeskuse tegevdirektor Arno Sillat kahtlustab, et tegu võib olla pettusega, mida Ida-Euroopa maades on ennegi ette tulnud. Kuna on väheusutav, et 200 bussi on varastatud, siis on tõenäoliselt vähendatud nende vanust, rääkis Sillat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rootsi firma Scania müügiesindaja ASi Estoscan müügijuhi Janno Karu väitel on Tallinnale pakutavate bussidega samavanade Mer-cedes-busside hind tavaliselt 60% uue bussi hinnast. Praegusel juhul on pakkumuse hind vaid 6% uue sõiduki hinnast, lausus ta. «Keegi ei müü linnaliinibusse enne kaheteistaastast kasutamist ja tavaliselt ei lähe linnatranspordiga tegelevad bussifirmad pankrotti,» lisas Karu.
Pakkujaga läbirääkimisi pidanud Tallinna abilinnapea Tõnis Kull keeldub volituste puudumise tõttu avaldamast, kes on pakkumuse taga.
Esialgsete plaanide kohaselt kavatses Tallinn kümne miljoni krooni eest tellida tuleval aastal liisinguga 15 bussi ASi Baltscan tehasest, kus iga kokkumonteeritud bussi hind on ligi kaks miljonit krooni. Kasutatud Mercedes-busside ostmise korral loobuks linnavalitsus tellimusest.
Janno Karu väitel tähendaks taoline linnavalitsuse otsus sisuliselt tehase sulgemist ja firma välisosaniku Scania välisinvesteeringute katkemist. Tehase käigushoidmiseks tuleb aastas kokku panna vähemalt 20 bussi. Karu kinnitusel on busside vastu huvi tuntud ka T?ehhis ja Leedus. «Võimalik, et Scania viib tehase Leetu ümber,» räägib Karu võimalikest tagajärgedest.
Mati Mäe kinnitusel peetakse TAKis, kes on üks Baltscani osanikke, õigeks alustatud Scania-liini jätkamist. «Üleminekut Mercedes-Benzi bussidele tuleb väga tõsiselt kaaluda,» sõnas Mägi. Kogu bussipargi hooldustehnoloogia on üles ehitatud Scania busside jaoks, selgitas ta.
Abilinnapea Tiit Järve kinnitusel pole kindel, kellele ostetavad bussid antakse, kuna TAK pole enam ainus linna bussiveonduse korraldaja. «Samas peaks linn osanikuna TAKis hoolitsema firma hea käekäigu eest,» tunnetas Järv tekkida võivaid vastuolusid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele