3. märts 1996
Jaga lugu:

Hyundai jäi pika ninaga

23. veebruaril sõlmis Tallinna autobussikoondis lepingu Hansa Liisinguga 10 linnaliini bussi ostmiseks ASilt Baltscan. Busside soetamine läheb maksma 20,9 miljonit krooni, sellele lisanduvad liisingu protsendid. Maksed tuleb liisingulepingu alusel teha viie aasta jooksul, käesoleval aastal tuleb linnal tasuda üle 6 miljoni koos protsentidega.

Tallinna linnavalitsuse majandusnõuniku Kaarel-Mati Halla sõnul maksab üks Tartus kokku pandud Scania buss 2,9 miljonit krooni.

Tarmo Noodi sõnul on Hyundai pakutud bussi hind 700 000 krooni. Tallinn saaks Hyundai bussid tehinguga, mille puhul tuleks kohe ära maksta 10 protsenti ning ülejäänud summa tasuda viie aasta jooksul intressiga 9 protsenti, märkis Noot. «Nii soodsat laenuraha Eestis praegu ei ole,» lisas ta.

Halla sõnul sai busside ostmine teoks tänu korraldatavale võlakirjade emissioonile ning riigi eraldatud 4,2 miljoni kroonisele toetusele.

Veebruaris sõlmitud lepingu alusel saabub esimene buss Tallinna aprillis, ülejäänud tulevad kindla graafiku alusel. Kõik 20 bussi lähevad Tallinna autobussikoondise kasutusse ning on sama marki, mis praegu liinil sõitvad Scania bussid.

Tallinna autobussikoondise direktori Mati Mägi sõnul on olemasolevad bussid ennast heast küljest näidanud ning peaksid spetsialistide hinnangul vastu pidama 25 aastat.

Busside väljavalimiseks korraldati eelmisel kevadel konkurss, kus valiti 12 pakkumuse seast välja Baltscani oma. Oma pakkumuse esitasid eelmise aasta lõpus Satex-Auto AS, General Motors BaltMotors ASi vahendusel ning T?ehhi firma Karosa, endine ?koda.

«See, et valisime välja just Baltscani bussid, ei tähenda , et me teisi pakkumusi tulevikus ei kaalu,» lisas Halla.

Praegu on linnavalitsusel Halla sõnul kokkulepe Satex-Auto ASiga, et aprillis saadakse tasuta prooviks üks Hyundais valmistatud linnaliinibusside viimastest mudelitest, Hyundai Acro City 540.

«Kui märtsi keskel pole linn kindlat seisukohta võtnud, võtab Hyundai oma pakkumuse tagasi,» ütles Noot. Tema sõnul sõlmitakse siis leping Riia linnavalitsusega, kes on asjast huvitatud. «Korealased on Tallinna linnavalitsuse käitumisest igati hämmingus,» lisas Noot.

Tallinna abilinnapea Tõnis Kulli sõnul otsustati Baltscanis kokkupandudu busside kasuks eelkõige seetõttu, et valitsus andis ostudotatsiooni ning sooviti toetada busside tootmist Tartus.

Tema sõnul on Hyundai pakkumus odavam, kuid arvestades seda, et nende kere on mustast metallist, tekitab kahtlust nende vastupidavus mereäärses kliimas, märkis Kull. «Lisaks on korealaste bussid mõeldud linnalähi-, mitte linnaliinidele,» lausus ta.

Kulli sõnul ei tehtud otsus Baltscani busside kasuks, sellepärast et üks firma osanik on Tallinna autobussikoondis. Scania pluss on asjaolu, et kohapeal on olemas teeninduskeskus.

Tallinna transpordiameti juhataja Kalev Kallo sõnul tuleb pakkumuse teinud osapoolte busse enne lepingu sõlmimist katsetada. Baltscani bussid ostetakse seetõttu, et käesoleva aasta eelarves ettenähtud raha kaotsi ei läheks ning et tegu on juba tuntud bussimargiga, lausus Kallo.

Jaga lugu:
Hetkel kuum