Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BMF uuris raadiokuulajaid
5. juunist kuni 27. augustini tehtud uuringu põhjal kuulas kohalikke raadiojaamu vähemalt 15 minutit nädalas 53% alates 12. aasta vanustest Eesti elanikest (676 000 elanikku). Raadio 2 nädalane kuulatavus oli 39% ja Vikerraadiol 36% Eesti elanikest.
BMFi suunajuht Hanno Kindel ütles, et üle-eestilise kuulatavuse alast uuringut koostades võttis BMF eraldi arvesse vaid riigiraadio programmid ning liigitas eraraadiojaamad ühise nimetaja alla «kohalikud jaamad», kuna ühegi eraraadio leviala ei ole riigiraadioga üheselt võrreldav.
Kindel ütles, et erinevates vanuserühmades erines raadiojaamade kuulatavus oluliselt, kuivõrd üldarvestuses suurima osakaalu kogunud Vikerraadio ja Raadio 4 kuulajaskonna moodustavad peamiselt vanemad inimesed. Maksujõulisemate 20--40aastaste elanike eelistus kaldub seevastu eraraadiojaamade ja Raadio 2 poole.
Tallinna piirkonnas oli 12aastaste ja vanemate elanike hulgas suurim osakaal raadio kuulamisele kulutatud ajast riiklikul venekeelsel jaamal Raadio 4 (18,5%). Sellele järgnes Vikerraadio 17% suuruse osakaaluga. Kommertsjaamadest oli Tallinna elanike suurim osakaal Raadio Uunol (13%), järgnesid venekeelne meelelahutusjaam Raadio Sky (12%), Raadio Kuku (11%) ja Raadio 2 (11%). Aasta alguses tegevust alustanud raadio B3 osakaal raadio kuulamisele kulutatud ajast Tallinna elanike hulgas oli 1%.
Vähemalt 15 minutit nädalas kuulas Tallinna piirkonnas Raadio Nelja 131 000 elanikku, Raadio Kahte 104 000, Raadio Uunot ja Vikerraadiot võrdselt 98 000, Raadio Kukut 97 000 ja Raadio Skyd 92 000 elanikku.
Tartu valimispiirkonnas on suurim osakaal alates 12aastaste elanike hulgas Vikerraadiol (36%). Meelelahutusjaamadest eelistasid tartlased aga peamiselt oma raadiojaamu.
Suurima osakaaluga kommertsjaam on selles piirkonnas Tartu Raadio (27%), mis edestas Raadio 2 (15%), ning sellele järgneb Päikeseraadio 5% suuruse osakaaluga raadio kuulamisele kulutatud ajast.
Tartu Kuku osakaal on BMFi põhjal 2% ja Raadio Uuno osakaal 1,4% raadio kuulamisele kulutatud ajast.