Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eurodek alustab terminaali laiendamist
Leping on loogiline jätk Muuga sadamas alanud kütuseterminaali ehitusele, ütles Taani firma Eurodek Copenhagen president Palle Rasmussen pärast lepingu allkirjastamist teede- ja sideminister Kalev Kukega.
Eurodeki ehitatava terminaali esimene järk maksis ligi 50 miljonit krooni, kinnitas tütarettevõtte Eurodek Transkeemia Eesti ASi direktor Valter Aman. Teine ehitusetapp läheb maksma kuni 25 miljonit krooni, lisas ta.
Kütuseterminaali juurdeehitus võimaldab tulevikus Muuga sadama kaudu vedada ka masuuti, ütles Valter Aman. Terminaali esimene järk valmib tema sõnul järgmise aasta alguses. Seejärel alustab Eurodek Muuga sadamas bensiini ja diislikütuse transiitvedusid, sõnas Valter Aman.
Konkurents Muugal, kus sellel sügisel on oma terminaali avanud AS Pakterminal ja alustas tegevust USA kontserni Coastal tütarettevõte AS EOS, on normaalne, sest pole kartust, et Vene turul kõigile kütust ei jätku, lausus ta.
Eurodek veab Amani kinnitusel kütust põhiliselt Kesk-Euroopasse. «See on koht, kuhu Venemaa naftajõed kokku voolavad,» lausus ta.
Tallinna Sadam areneb edasi nii, et järjest enam täiendavaid investeeringuid tuleb eraoperaatoritelt, rääkis Tallinna Sadama peadirektor Enn Sarap.
Sel aastal läbib Tallinna Sadamat ligi 14 miljonit tonni kaupa, jätkas Sarap. Arvestades Eesti reaalseid võimalusi, võiks see kogus kaugemas tulevikus jääda 20 mln ja 30 mln tonni vahepeale, lisas ta.
«Kunagi on räägitud, et meist võiks saada Rotterdam,» ütles Sarap. «See on ilus unistus, aga näiteks 20 mln tonni oleks Tallinna Sadam võimeline juba täna tegema, aga me jääme kinni raudtee, piiri ja tolli taha.»
«Kui arvestada, et on palju soovijaid, kes tahaksid teha täna sadamasse investeeringuid, ei ole utoopiline hulk ka kuni 30 miljonit tonni aastas,» lisas Sarap.