• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamiseaduse eelnõu jõuab detsembris taas riigikogusse

Paranduste ja muudatuste aluseks on võtnud reklaamiseaduse eelnõu ettevalmistav töörühm Pärnoja sõnutsi reklaamiseaduse esialgse projekti, mis kehtis enne riigikogule esitamist selle aasta kevadel.
Pärnoja sõnutsi on parandatud eelnõu kohaselt lubatud nii alkoholi kui tubakatoodete reklaam piirangutega. «Lähtusime siin põhimõttest, et tarbija peab saama objektiivset informatsiooni ka sellise toote kohta, mis on kahjulik tema tervisele,» Pärnoja.
Sätted, mis käsitlesid relvade, laskemoona ja hasartmängude reklaami, on jäetud eelnõus ükikasjalikult kajastamata, kuna neid valdkondi reguleerib relva- ja hasartmänguseadus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Endiselt käsitleb seaduseelnõu eksitavat, konkurenti halvustavat ja kõlvatut reklaami, kuna töökomisjoni andmetel on viidud reklaami puudutavad sätted välja uuest konkurentsiseaduse eelnõust,» rääkis Pärnoja.
Eelnõust on Pärnoja ütlusel võetud välja palju kriitikat tekitanud nõue, et vastutus reklaami eest lasub vaid levitajal. «Nii reklaami tellija, teostaja kui ka levitaja peavad vastutama oma tegevusvaldkonna piires,» selgitas Pärnoja.
Tema sõnutsi jõudis töörühm järeldusele, et järelevalve teostamiseks reklaamivaldkonnas ei pea moodustama eraldi nõukogu, vaid selle funktsiooniga saab hakkama ka praegune konkurentsiamet.
Reklaamiseaduse parandatud eelnõu muutub Pärnoja sõnutsi täies mahus avalikuks pärast seda, kui majanduskomisjon on kinnitanud selle lõpliku variandi järgmisel nädalal.
Riigikogu menetlusse jõuab reklaamiseaduse eelnõu Pärnoja hinnangu kohaselt detsembri esimesel nädalal.
«Kui kõik läheb hästi, võetakse seadus vastu kas detsembri kolmandal nädalal või järgmise aasta alguses,» sõnas ta.
Reklaamiseaduse eelnõu on valitsus kui põhjendamata seaduse kevadel tagasi lükanud ning seda on majanduskomisjon mitu korda esitanud tagajärjetult riigikogule.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele