Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ukrainas pikad laadimised

    Eesti vabakaubandusleping Ukrainaga tõstab Eesti ekspordi Ukrainasse ligi miljardi kroonini aastas. Paljud tuntud Lääne-Euroopasse kaupu ekspedeerivad firmad ei soovi aga Ukrainaga tegemist teha.
    Perspektiivsest Ukraina turust loobumist põhjendatakse tööküllusega teisesuunalistel vedudel. Ukraina vedude laabumist korraldada on liialt tülikas. Näiteks on Skanekspedi tegevdirektori Üllar Lainela sõnul peale- ja mahalaadimine Ukrainas keerulisem kui Venemaal. Ebatavalised ei ole olukorrad, kus koormat laaditakse mitu päeva. Maha neli päeva ja uut peale viis päeva.
    Kilomeetreid arvestades ei ole Kiiev Eestist oluliselt kaugemal kui Moskva. Ajaliselt asub Kiiev kaks korda kaugemal.
    Ajaga, mis kulub vedajal kahe Kiievi sõidu peale, jõuaks ta Moskvasse toimetada kuni neli koormat.
    Eelmise nädalal Saksamaa puiduvedude hinnapakkumusi kommenteerides esitas TNT Express Worldwide Eesti ASi müügijuht Asko Talu Skanekspedi pakkumust arvustades küsimuse: kui ülekaalulised võivad olla Skanekspedi ekspedeeritavad koormad.
    Järgnevalt Skanekspedi tegevdirektori Üllar Lainela vastus: «Loomulikult ei tohi veolepingu järgi koorem olla ülekaaluline. Kui auto saabub laadimiskohale ja selgub, et tellija teoreetilised arvutused puidu niiskussisalduse ja kauba kaalu suhte osas ei vasta tegelikkusele, siis tekibki mõneprotsendiline ülekaal. Tekkinud situatsioonis ei ole veo peatamine kummalegi osapoolele vastuvõetav. Nii mõnigi tugev lääne transpordikontsern klassifitseerib sellist olukorda kui valede kauba andmete esitamist ja veoarve on sellisel juhul kaks korda suurem.»
    Äripäevale tehtud hinnapakkumuste järgi jagunevad ekspedeerijad kolmeks: normaalkaalus koormaid transportivad (valdav enamus firmasid), ka ülekaalulisi koormaid kohale toimetavad ja koorma ülekaalulisuse puhul topelthinda nõudvad ettevõtted.
    Ülekaalulisi koormaid on peale Skanekspedi nõustunud vedama samuti Võru Trans (eelmise nädala puiduveo puhul oli aga temagi tingimus: koorma kaal ei tohi ületada 24 tonni).
    Tugevaks transpordifirmaks on ennast Eestis seni julgenud pidada vaid Svex Eesti. Tema hinnapakkumuses on esinenud klausel: valede kauba koguse andmete korral on transpordi maksumus kahekordne.
    Skanekspedi hind on vähemalt aasta lõpuni kindlasti liiga väike . Hinna järgi ei sisalda Skanekspedi pakkumine CMRi ja TIRi. Sama lugu on Autoveod-Speditoriga.
    Tallinna Autovedude hind on reaalne, kuna ta ütleb ära, et TIRi eest tuleb 2000 krooni juurde maksta. Reaalne ja mitte ülespuhutud hind on 28 000--29 000 krooni.
    AB Ekspedeerimise hind on normaalne, kuid kahtlen 3päevases veoajas. Eesti-Läti piiri ületamine võtab juba 10 tundi. Järgmised piiriületused on samuti aeganõudvad.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.