• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ukrainas pikad laadimised

    Eesti vabakaubandusleping Ukrainaga tõstab Eesti ekspordi Ukrainasse ligi miljardi kroonini aastas. Paljud tuntud Lääne-Euroopasse kaupu ekspedeerivad firmad ei soovi aga Ukrainaga tegemist teha.
    Perspektiivsest Ukraina turust loobumist põhjendatakse tööküllusega teisesuunalistel vedudel. Ukraina vedude laabumist korraldada on liialt tülikas. Näiteks on Skanekspedi tegevdirektori Üllar Lainela sõnul peale- ja mahalaadimine Ukrainas keerulisem kui Venemaal. Ebatavalised ei ole olukorrad, kus koormat laaditakse mitu päeva. Maha neli päeva ja uut peale viis päeva.
    Kilomeetreid arvestades ei ole Kiiev Eestist oluliselt kaugemal kui Moskva. Ajaliselt asub Kiiev kaks korda kaugemal.
    Ajaga, mis kulub vedajal kahe Kiievi sõidu peale, jõuaks ta Moskvasse toimetada kuni neli koormat.
    Eelmise nädalal Saksamaa puiduvedude hinnapakkumusi kommenteerides esitas TNT Express Worldwide Eesti ASi müügijuht Asko Talu Skanekspedi pakkumust arvustades küsimuse: kui ülekaalulised võivad olla Skanekspedi ekspedeeritavad koormad.
    Järgnevalt Skanekspedi tegevdirektori Üllar Lainela vastus: «Loomulikult ei tohi veolepingu järgi koorem olla ülekaaluline. Kui auto saabub laadimiskohale ja selgub, et tellija teoreetilised arvutused puidu niiskussisalduse ja kauba kaalu suhte osas ei vasta tegelikkusele, siis tekibki mõneprotsendiline ülekaal. Tekkinud situatsioonis ei ole veo peatamine kummalegi osapoolele vastuvõetav. Nii mõnigi tugev lääne transpordikontsern klassifitseerib sellist olukorda kui valede kauba andmete esitamist ja veoarve on sellisel juhul kaks korda suurem.»
    Äripäevale tehtud hinnapakkumuste järgi jagunevad ekspedeerijad kolmeks: normaalkaalus koormaid transportivad (valdav enamus firmasid), ka ülekaalulisi koormaid kohale toimetavad ja koorma ülekaalulisuse puhul topelthinda nõudvad ettevõtted.
    Ülekaalulisi koormaid on peale Skanekspedi nõustunud vedama samuti Võru Trans (eelmise nädala puiduveo puhul oli aga temagi tingimus: koorma kaal ei tohi ületada 24 tonni).
    Tugevaks transpordifirmaks on ennast Eestis seni julgenud pidada vaid Svex Eesti. Tema hinnapakkumuses on esinenud klausel: valede kauba koguse andmete korral on transpordi maksumus kahekordne.
    Skanekspedi hind on vähemalt aasta lõpuni kindlasti liiga väike . Hinna järgi ei sisalda Skanekspedi pakkumine CMRi ja TIRi. Sama lugu on Autoveod-Speditoriga.
    Tallinna Autovedude hind on reaalne, kuna ta ütleb ära, et TIRi eest tuleb 2000 krooni juurde maksta. Reaalne ja mitte ülespuhutud hind on 28 000--29 000 krooni.
    AB Ekspedeerimise hind on normaalne, kuid kahtlen 3päevases veoajas. Eesti-Läti piiri ületamine võtab juba 10 tundi. Järgmised piiriületused on samuti aeganõudvad.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Saksa majandusajakirjanik valimiste eel: taastame Hansa Liidu!
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Ignitis ja Šiauliu vedasid Balti börse allapoole
Tallinna börsiindeks langes täna 0,4 protsenti, 1939,5 punktini. Balti börsiindeks kukkus aga 0,9 protsenti ja lõpetas päeva 1557,1 punktil.
Tallinna börsiindeks langes täna 0,4 protsenti, 1939,5 punktini. Balti börsiindeks kukkus aga 0,9 protsenti ja lõpetas päeva 1557,1 punktil.
Looduskivi on nägus ja vastupidav naturaalne materjal
Meie planeedi 15–70 km paksune tahke välimine maakoorekiht koosneb erinevatest kivimitest. Inimene on aastatuhandete jooksul õppinud neid kivimeid oma hüvanguks kasutama ning neid ehitus- ja viimistlusmaterjaliks vormima.
Meie planeedi 15–70 km paksune tahke välimine maakoorekiht koosneb erinevatest kivimitest. Inimene on aastatuhandete jooksul õppinud neid kivimeid oma hüvanguks kasutama ning neid ehitus- ja viimistlusmaterjaliks vormima.
Suurpõllumees Tõnu Post: toit ei tohi olla odav
"...sest odavat asja raisatakse," põhjendas Saaremaa põllumajandusettevõtja Tõnu Post Äriplaan 2022 konverentsil oma väidet. Tema sõnul on ka rohepööre põllumajandusele hädavajalik, sest kõik, mis reostab õhku, jõuab otsejoones meie toidulauale.
"...sest odavat asja raisatakse," põhjendas Saaremaa põllumajandusettevõtja Tõnu Post Äriplaan 2022 konverentsil oma väidet. Tema sõnul on ka rohepööre põllumajandusele hädavajalik, sest kõik, mis reostab õhku, jõuab otsejoones meie toidulauale.