Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ukrainas pikad laadimised

    Eesti vabakaubandusleping Ukrainaga tõstab Eesti ekspordi Ukrainasse ligi miljardi kroonini aastas. Paljud tuntud Lääne-Euroopasse kaupu ekspedeerivad firmad ei soovi aga Ukrainaga tegemist teha.
    Perspektiivsest Ukraina turust loobumist põhjendatakse tööküllusega teisesuunalistel vedudel. Ukraina vedude laabumist korraldada on liialt tülikas. Näiteks on Skanekspedi tegevdirektori Üllar Lainela sõnul peale- ja mahalaadimine Ukrainas keerulisem kui Venemaal. Ebatavalised ei ole olukorrad, kus koormat laaditakse mitu päeva. Maha neli päeva ja uut peale viis päeva.
    Kilomeetreid arvestades ei ole Kiiev Eestist oluliselt kaugemal kui Moskva. Ajaliselt asub Kiiev kaks korda kaugemal.
    Ajaga, mis kulub vedajal kahe Kiievi sõidu peale, jõuaks ta Moskvasse toimetada kuni neli koormat.
    Eelmise nädalal Saksamaa puiduvedude hinnapakkumusi kommenteerides esitas TNT Express Worldwide Eesti ASi müügijuht Asko Talu Skanekspedi pakkumust arvustades küsimuse: kui ülekaalulised võivad olla Skanekspedi ekspedeeritavad koormad.
    Järgnevalt Skanekspedi tegevdirektori Üllar Lainela vastus: «Loomulikult ei tohi veolepingu järgi koorem olla ülekaaluline. Kui auto saabub laadimiskohale ja selgub, et tellija teoreetilised arvutused puidu niiskussisalduse ja kauba kaalu suhte osas ei vasta tegelikkusele, siis tekibki mõneprotsendiline ülekaal. Tekkinud situatsioonis ei ole veo peatamine kummalegi osapoolele vastuvõetav. Nii mõnigi tugev lääne transpordikontsern klassifitseerib sellist olukorda kui valede kauba andmete esitamist ja veoarve on sellisel juhul kaks korda suurem.»
    Äripäevale tehtud hinnapakkumuste järgi jagunevad ekspedeerijad kolmeks: normaalkaalus koormaid transportivad (valdav enamus firmasid), ka ülekaalulisi koormaid kohale toimetavad ja koorma ülekaalulisuse puhul topelthinda nõudvad ettevõtted.
    Ülekaalulisi koormaid on peale Skanekspedi nõustunud vedama samuti Võru Trans (eelmise nädala puiduveo puhul oli aga temagi tingimus: koorma kaal ei tohi ületada 24 tonni).
    Tugevaks transpordifirmaks on ennast Eestis seni julgenud pidada vaid Svex Eesti. Tema hinnapakkumuses on esinenud klausel: valede kauba koguse andmete korral on transpordi maksumus kahekordne.
    Skanekspedi hind on vähemalt aasta lõpuni kindlasti liiga väike . Hinna järgi ei sisalda Skanekspedi pakkumine CMRi ja TIRi. Sama lugu on Autoveod-Speditoriga.
    Tallinna Autovedude hind on reaalne, kuna ta ütleb ära, et TIRi eest tuleb 2000 krooni juurde maksta. Reaalne ja mitte ülespuhutud hind on 28 000--29 000 krooni.
    AB Ekspedeerimise hind on normaalne, kuid kahtlen 3päevases veoajas. Eesti-Läti piiri ületamine võtab juba 10 tundi. Järgmised piiriületused on samuti aeganõudvad.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Intressitõus töötab: turud reageerisid suure ralliga
Maailma aktsiad tõusid kolmapäeval, kuna investorid loodavad, et tulevased intressitõusud muutuvad vähem agressiivseks. Esimesed märgid näitavad, et eelmised käigud rahapoliitika karmistamiseks töötavad ja leevendavad hinnasurvet.
Maailma aktsiad tõusid kolmapäeval, kuna investorid loodavad, et tulevased intressitõusud muutuvad vähem agressiivseks. Esimesed märgid näitavad, et eelmised käigud rahapoliitika karmistamiseks töötavad ja leevendavad hinnasurvet.
Aleksei Šiškin: Nord Stream 2 hävitas eestlaste hõimurahva asuala
Sel nädalal sai selgeks, et Nord Streami projekti ajaloole pandi rasvane punkt. Sabotaaži tulemusena löödi gaasitorud rivist välja ja kõige järgi otsustades pole neid võimalik taastada. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin kirjutab gaasitorude ebaselgest ja traagilisest rollist eestlaste hõimurahva vadjalaste ajaloos.
Sel nädalal sai selgeks, et Nord Streami projekti ajaloole pandi rasvane punkt. Sabotaaži tulemusena löödi gaasitorud rivist välja ja kõige järgi otsustades pole neid võimalik taastada. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin kirjutab gaasitorude ebaselgest ja traagilisest rollist eestlaste hõimurahva vadjalaste ajaloos.
Balti börsid kolmapäeval tõusid
Balti aktsiaturgude koondindeks kolmapäeval tõusis, kui Euroopa aktsiaturgude viimaste päevade tõusu tuules lõpetasid kõigi kolme Balti börsi aktsiaindeksid plussis.
Balti aktsiaturgude koondindeks kolmapäeval tõusis, kui Euroopa aktsiaturgude viimaste päevade tõusu tuules lõpetasid kõigi kolme Balti börsi aktsiaindeksid plussis.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Suur galerii: Äriplaan 2023 tõi kokku rekordarvu ettevõtlikke inimesi
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: USA aktsiad, uus rahakaasamine, kuld ja jaekaubanduse tulevik
Neljapäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägib investor Anu Lill USA aktsiaturul toimuvast (t)rallist ning Elon Muski mõjust Tesla ja Twitteri investoritele.
Neljapäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägib investor Anu Lill USA aktsiaturul toimuvast (t)rallist ning Elon Muski mõjust Tesla ja Twitteri investoritele.

Olulisemad lood

Kaubanduskoda: universaalteenusest saavad kasu väga vähesed ettevõtted
Kaubanduskoda teatas, et ettevõtetele plaanitud elektri universaalteenus pole piisav ettevõtete toetamiseks, nende konkurentsivõime tagamiseks ning suur hulk ettevõtjaid ei pruugi saada universaalteenust kasutada.
Kaubanduskoda teatas, et ettevõtetele plaanitud elektri universaalteenus pole piisav ettevõtete toetamiseks, nende konkurentsivõime tagamiseks ning suur hulk ettevõtjaid ei pruugi saada universaalteenust kasutada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.