Bermani sõnul moodustab metallkonstruktsioonide valmistamine suure osa Balti laevaremonditehase toodangust. «Metallkonstruktsioonide valmistamine on perspektiivikas äri, oleme suuremad investeeringud just sinna teinud.»
Bermani sõnul moodustab firma käibest umbes 54% laevade remont. Möödunud aastal remonditud laevadest pärines 35 protsenti Venemaalt ja Ukrainast, 25 protsenti Eestist ja 40 protsenti lääne firmadelt, põhiliselt Skandinaaviamaadest.
Bermani sõnul on kasvanud lääne klientide osakaal. Venemaa klientidega on tema sõnul probleeme. «Näiteks üks meie suurtest partneritest Balti laevastik, mille peakorter on Peterburis, läks hiljuti pankrotti,» märkis Berman.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Balti laevaremonditehase brutokasum eelmisel aastal oli 72,7 miljonit krooni ja käive 380 miljonit krooni.
Loksa laevaremonditehase peadirektor Aleksandr Kustov ütles, et Balti laevaremonditehast võib küll mõneti konkurendiks nimetada, kuid parema meelega nimetaks ta Balti laevaremonditehast heaks partneriks. Tema sõnul on Balti laevaremonditehas hea näide sellest, kuidas viimase viie aasta jooksul toimunud suurte majanduslike muutuste taustal on firma suutnud turumajanduse tingimustes läbi lüüa.
Balti laevaremonditehas on üks kahest firmast, kes valmistab ja müüb Eestis tööstuslikku gaasi. Laevaremonditehase gaasiga tegeleva tütarfirma ASi Elme Eme möödunud aasta käive oli 103 miljonit krooni. «Gaasiga tegelemine ei ole selle firma ainuke tegevus, kuid see moodustab suhteliselt suure osa käibest,» selgitas Berman, lisades, et gaasiäri moodustab umbes kolmandiku firma käibest.
Berman rääkis, et gaasiga tegeleb Balti laevaremonditehas eelkõige seepärast, et on ise suur tarbija ja juhul kui firma sellega ei tegeleks, jääks konkurendile, ASile Eesti AGA, turul monopol.
«Täna võib öelda, et Eestis on tänu konkurentsile tööstusgaasi hind madalaim võrreldes ümberkaudsete riikidega,» märkis Berman.
ASist Eesti AGA öeldi, et Elme Eme on neile tõsine konkurent. «Elmel on gaas ehk odavam, kuid AGA-l on toodete nomenklatuur suurem,» märkis Eesti AGA logistik Jaanus Tammeaid.
Möödunud aasta sügisel ostis Balti Laevaremonditehase AS likvideeritava Riia lambitehase gaasitsehhi. «Balti laevaremonditehas on laiendanud gaasiäri Lätisse ning sealse turu jaoks on gaasi otstarbekam toota kohapeal, mitte aga seda siit vedada,» rääkis Balti laevaremonditehase direktor.