30. jaanuar 1997
Jaga lugu:

Opel testis Iiri kiviaedade tugevust

1995. aasta septembris jõudsid autosalongidesse esimesed uue põlvkonna Opel Vectrad. Nüüd on Opelil taas Vectraid puudutavaid uudiseid. Esimene ja väliselt silmatorkavam puudutab mudelivalikusse lisandunud universaalkeret (Vectra Caravan), teine peitub kapoti all -- esmakordselt on seeriaautol kasutusele võetud otsesissepritsega diiselmootor, millel neli klappi silindri kohta.

Opeli seekordne kava korraldada Vectra Caravani testsõit Iirimaa kitsastel kiviaedadega piiratud ja lambaid täis teedel oli Opeli esindajate sõnul põhjustatud asjaolust, et «Iirimaal polnud nad veel olnud».

Paraku läks parempoolse liiklusega harjunud ajakirjanikel pool auru selleks, et mitte vastassuunavööndisse tikkuda ja tee vasakusse serva hoida, mistõttu autoga seotud nüansid jäid paljudel seekord pisut tagaplaanile. Õnneks oli tegu mandrieurooplastele harjumuspäraste vasakpoolse rooliga autodega, mistõttu vähemalt käigu vahetamist ei tulnud ümber õppida. Probleeme tekkis möödasõitudel, kus tuli usaldada kaardilugeja hinnangut manöövri ohutuse osas.

Kui aeg-ajalt tundub uut universaalkerega autot vaadates, et see on tehtud n-ö kauba peale -- võetud sedaan ja üritatud sellest võimalikult lihtsalt ja odavalt universaali teha, siis Vectra puhul see nii ei ole. Sarnaselt tava-Vectraga on tulemuseks elegantne keskklassi auto. Eriti õnnestunud on tagumise küljeklaasi disain -- alaserv on pisut tõusev, ülaserv seevastu langeb ja nii saavutatakse huvitav kiiljas joon, mis annab autole meeldiva voolujoonelise ilme.

Auto universaalkeret ja Briti saarte vihmast ilma arvestades püsis tagaklaas üsna hästi puhtana, loomulikult kippus tagaluuk määrduma, kuid kojamees töötas efektiivselt.

Nagu viimasel ajal kombeks ja Lääne-Euroopas uutel autodel juba üldnõutav, on tagaluugi ülaserva paigutatud lisapidurituli. 16 punasest valgusdioodist plokk süttib võrreldes tavalise hõõglambiga kiiremini, see aga annab 100 km/h kiirusega sõites tagant lähenevale sõidukile 6 lisameetrit pidurdamiseks. Võib mõnikord vaja minna!

1993. aastal ilmus Opeli mootoritähistusse täheühend ECOTEC (Ecology--Economy--Technology ehk ökoloogia--ökonoomia--tehnoloogia). Siiani tähistati sellega bensiinimootoreid, nüüd lisandus diisel-ECOTEC.

2liitrine diiselmootor osutus meeldivaks üllatuseks. Uue mootori peamiseks eeliseks eelkäija, 1,7liitrise diiselmootoriga võrreldes on tema ökonoomsus tervelt 17%. Tänavu lisab Opel oma mootorivalikusse veel ühe diisel-ECOTECi -- 2,2liitrise.

Mootor käitus omapäraselt. Alates 1900--2000 pöördest minutis kuni 5000 pöördeni välja töötas ta väga ühtlaselt, turbomootorile iseloomulikke «astmeid» tegemata. Loomulikult oli diislit rüüpav jõuallikas ka veidi «jutukam» kui bensiinimootor (eriti autot käivitades), kuid kiirus- ja kiirendusomadustelt suutis ta 1,6liitrise bensiinimootoriga võrreldes pisut äkilisemgi olla.

Kuidas Vectra Caravan käitub suurel kiirusel, jäi lahtiseks, sest teid või platse, kus seda proovida, teele ei jäänud. Autoajakirjanikke distsiplineeris ka 2 õnnelikult lõppenud vahejuhtumit.

Ilmselt oli üheks põhju--seks mandrieurooplastele harjumatu vasakpoolne liiklus, et seekord ei saadud läbi pleki mõlkimiseta. Kui suured rahvusvahelised autotestid mööduvad enamasti vaatamata autojuhtide tavaliselt ekstremaalsemale sõidustiilile siiski «kadudeta», siis Iirimaalt tuli Opelil vähemalt kaks autot treileril ära tuua.

Testi seisukohast oli tegu tõelise kingitusega, sest nüüd avanes võimalus asjaosaliste endi sõnade läbi anda hinnangut ka auto ohutusele. Hinnang oli ühene -- turvaseadmed funktsioneerivad laitmatult, suurim kahju oli näkku lennanud turvapadjast põhjustatud prilliraamide purunemine ja kohalike talumeeste õigustatud nördimus lõhutud kiviaedade pärast.

Eestis peab Vectra huvilistel üle 200 000 krooni vaba raha olema. Väikseima, 1,6liitrise mootoriga tava-Vectra eest küsitakse Ascaris 210 000 krooni, universaalide hinnad algavad sellest 8000 krooni ülalpool.

Jaga lugu:
Hetkel kuum