Seitse aastat tagasi ehitatud 4korruseline laevrestoran seisab Pärnu jõel -- viltu vajunud ja mahajäetud. Töömehed tassivad varem Vigor Clubi nime kandnud laevast välja prahti ja eelmistest omanikest jäänud mööblitükke.
«Mõtlesime, et paneme keldrisse põranda ja selle alla soojenduse, kuid mis sellest jõest ikka kütta,» naerab ASi Napolena majandusdirektor Urmo Orav ning osutab laeva immitsevale veele. 1990. aastate alguse Pärnu tuntuima lõbustuskeskuse alumine korrus, kus varem asusid köök ja saunad, näeb väja nagu porine kõnnumaa.
Jaanuaris ostis Napolena 600 000 krooni eest ära laeva, mille omanikud on viimase paari aastaga muutunud 6--7 korda. Enamik linnaelanikke pidas tehingut hullumeelsuseks.
Napolena juhatuse esimees Silvar Rattas räägib, et algus oli roosiline, kuni tuli hakat tasuma omaaegse omaniku OÜ Vigor kommunaalvõlgu. Nüüdseks on Napolena laeva matnud ligi miljon krooni.
Ise praegu laeval elav Rattas on optimist ja usub, et siiski suudetakse esialgsest avamise tärminist -- 29. märtsist -- kinni pidada.
Kõik pangad on «head aega!» öelnud, räägib Rattas. «Projekti ainus garantii on Pärnu suvi, kuid ükski pank seda ei aktsepteeri,» lisab ta. Vajaliku kahe miljoni krooni leidmiseks on kõik lootused välispankadel.
Varem Venemaa ja Soome vahelist transiitkaubandust ajanud Rattas tõdeb, et projekt on riskantne, kuna toob kasumit vaid kolm suvekuud. Ülejäänud üheksa kuu üleelamiseks plaanitakse kasutada lõbustuskeskust perekeskusena.
«Kõik on kõhkleval ja äraootaval seisukohal,» kirjeldab Rattus linnavõimude suhtumist. «Investeering võib lõppeda edu või katastroofiga,» lisab ta.
Laevale plaanitakse Napolena tegevdirektori Tiia Paasi sõnul ehitada restoran, pubi, saun, kaminasaal ja treeningusaal, kasiino ja toad inimeste majutamiseks.
Kahele poole laeva on kavandatud vabaõhuterrassid, laeva ette kiirtoidukoht, jõe äärde skuutrite laenutus ning benjihüpped. Napolena on pidanud läbirääkimisi Pärnu linnavalitsusega ka laeva ees oleva maa rentimiseks.
Pärnu abilinnapea Väino Moori sõnul on Napolena taotlenud linnavalitsuselt luba hoida laeva praeguses asukohas aastani 2001. See sõltub Moori sõnul sellest, kuidas Napolena oma lubadustega hakkama saab. «Nii, nagu laev seni seisis, ta sinna ei sobi,» märgib ta.
Seotud lood
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.