• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 02.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn soovib riigilt poolt Bekkeri sadamast

Tallinna aselinnapea Kalev Kallo sõnutsi tahetakse Bekkeri sadamasse ehitada poole miljoni tonnise läbilaskevõimega naftasaaduste terminaal, selleks tuleb rekonstrueerida Kopli raudteesõlm.
Naftasaaduste terminaali ehitamine läheb maksma umbes 200 miljonit krooni ja seda on valmis finantseerima Vene firma Orenburg Neft, ütles 51% Balti Baasi aktsiatest omava ASi Hoisti Kraana tegevdirektor Agu Savila. Peale selle on firma valmis kaasa aitama Kopli raudteesõlme rekonstrueerimisele, märkis ta.
Milleks on tarvis uut naftaterminaali Bekkeri sadamasse ja raudtee ümberehitamist, kui Tallinna Sadamas oli eelmisel aastal naftasaaduste käive ligi seitse miljonit tonni ja Muugal asuvad terminaalid suudavad hõlpsalt neelata ka selle pool miljonit tonni, lausus Tallinna Sadama juhatuse esimees Enn Sarap. Need on liivakastimängud, lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Tallinna Sadam tahab ainult ise süüa,» kommenteeris Sarapi vastuväiteid Agu Savila. Tema sõnul on RAS Eesti Tööstusprojekt juba alustanud sadama terminaalide ja maa-ala projekteerimist. Savila ütlusel on Bekkeri sadamas võimalik jätkata ka puidu, granuleeritud killustiku ja konteinerite veoga. Meil on pikaajalised lepingud Soome metsaliidu ja Enso Gutzeitiga puidu väljaveoks, granuleeritud killustiku sisseveoks on meil 15aastane leping Soome Lohja Rudusega, rääkis Savila.
Bekkeri sadama veosekäive oli 1995. aastal 124 900 tonni ja möödunud aastal 211 500 tonni, rahaline käive oli vastavalt 680 000 ja üle ühe miljoni krooni. Möödunud aastal veeti Bekkeri sadama kaudu umbes 100 000 tihumeetrit puitu ja 60 000 tonni killustikku ning ligi 2000 TEU konteinerit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele