• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Levinum autoostmise viis on kasutusrent

    Ühisliisingu ASi liisingudirektor Päärn Marran ütles, et nende firma kaudu autosid soetanutest on kuni 70 protsenti firmad ja vaid 30 protsenti eraisikud. Marrani sõnul kasutavad peaaegu kõik ettevõtted autode ostmisel kasutusrenti. «Eraisikud on uute autode liisimisel seadnud endale eesmärgiks liisinguperioodi järel auto välja osta, mis tähendab, et nad kasutavad rohkem kapitalirenti,» lisas ta.
    Rasmus Kulla Hoiupanga Liisingu ASist ütles, et firmad eelistavad kasutusrenti, sest sellisel puhul saavad nad ostu pealt tagasi käibemaksu, mida kapitalirendi puhul teha ei saa.
    Nissani autode jaemüüja ASi Fakto müügijuht Urmas Kirsti rääkis, et kuna paljud firmad liisivad oma töötajatele autosid ettevõtte kaudu, on väga raske tõmmata piiri, kes saab auto kasutajaks. Ta ütles, et nende klientidest on ligi kolmveerand ettevõtted ja veerand eraisikud.
    Autode soetamine liisinglepingute teel võib Urmas Kirsti sõnul väheneda ainult juhul, kui inflatsioonitempo aeglustub või liisinguprotsendid tõusevad. Praegu on keskmine liisinguprotsent 12.
    Päärn Marran prognoosis, et kui liisinguturul olev raha muutub odavamaks, hakatakse liisimise vastu kindlasti rohkem huvi tundma kui praegu.
    Kahjulikult mõjuvad tema sõnul aga need juhtumid, kus intressi nime all pakutakse välja vara kallinemist või ei selgitata, et intressi arvestamine toimub laenu põhisummalt, mitte jäägi pealt.
    Hyundai toodangu maaletooja ASi Hyundai Balti tegevdirektor Tarmo Noot ütles, et kuigi praegu ostavad uusi autosid liisingu teel peamiselt firmad, on täheldatav eraisikute osakaalu pidev suurenemine.
    Tarmo Nooda hinnangul kasutavad ilmselt juba paari aasta pärast eraisikud liisinguvõimalust ettevõtetest rohkem.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Enefit Connect kavatseb Harju Elektri tütarettevõttelt nõuda leppetrahvi
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Mait Raava: tõhus juhtimisvahend, lühendiga TTK
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Venemaal pole naftagaasiga muud teha kui tuli otsa panna
Venemaa Föderatsiooni naftaettevõtted peavad järsult suurendama kaasneva naftagaasi põletamist, ületades oluliselt riigis kehtestatud kehtestatud piirmäärasid, kirjutab Venemaa ärileht Kommersant.
Venemaa Föderatsiooni naftaettevõtted peavad järsult suurendama kaasneva naftagaasi põletamist, ületades oluliselt riigis kehtestatud kehtestatud piirmäärasid, kirjutab Venemaa ärileht Kommersant.
Emöke Sogenbits: aga nii pikka jamade rodu pole ma oma elus veel näinud!
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits ettekannet Pärnu juhtimiskonverentsil.
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits ettekannet Pärnu juhtimiskonverentsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.