8 oktoober 1997

AS Levicom ostis ära Eesti juhtiva internetifirma

ASi Levicom projektikomitee esimees Peep Põldsamm ütles, et poolte kokkuleppel ostuhinda ei avalikustata. Põldsammi sõnul seisneb tehingu tegelik väärtus selles, et Meediamaa saab kontserni koosseisus paremad arenguvõimalused, Levicom aga täitis veel ühe ni?i oma struktuuris.

Põldsamm märkis, et kui internetiühenduse pakkuja oli kontsernis ASi Levicom Interactive näol juba olemas, siis Meediamaa huvitas Levicomi eeskätt kui internetitoodete (kodulehekülgede jms) arendaja.

ASi Meediamaa juhatuse esimees Linnar Viik ütles, et sisuliselt toimus firma tulevikuväärtuse müük. «Meediamaa aktsiakapital oli firma loomisel kõigest pool miljonit krooni,» sõnas Viik. «See, mida nüüd müüsime, oli ikkagi oskusteave ja kaubamärk.»

Meediamaa tegevdirektor Toomas Mölder teatas, et Meediamaa möödunud aasta käive oli miljon krooni, millest umbes poole andis sissehelistamisteenuse müük ning teise poole kodulehekülgede jt multimeediatoodete ja reklaami müük. Selle aasta käibeks kujuneb Mölderi sõnul kaks miljonit.

ASi Meediamaa senised omanikud olid AS Kontuur Disain, AS Teleport ja Linnar Viik.

Meediamaa toodetest on üks tuntumaid Eesti WWWärk.

ASi Microlink Online juhatuse esimees Aavo Raup ütles, et peab Meediamaad kõige professionaalsemaks multimeediatoodete väljatöötajaks Eestis.

«Kui Levicom on kord eesmärgiks seadnud pakkuda kõiki mõeldavaid andmesideteenuseid, siis loomulikult kasutasid nad võimalust nii hea firma ära osta,» lausus Raup.

Ka Raup leidis, et tehingu tegelikku väärtust ei saa rahas väljendada, sest turg on üsna algstaadiumis. «Millal internetitooted Eestis väga heaks äriks saavad, ei oska isegi öelda,» ütles Raup. «Ilmselt joonistas Levicom ühe tulevikuvisiooni ja Meediamaa omanikud teised ning seejärel lepiti mingis suvalises punktis kokku.»

Eesti Telekomi gruppi kuuluva ASi EsData tegevdirektor Ants Wõrk ütles, et kahtlemata kindlustas Levicom Meediamaa ostmisega oma tulevikku. «Paari aasta pärast läheb turg lahti ja siis on ju kasulik, kui kontsernis on kõik andmesidega seonduvad teenused korralikult välja arendatud,» märkis Wõrk.

Hetkel kuum