Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viisakus ja täpsus suhtlemises on edukuse alus
Viisakus ja täpsus kuuluvad ärieeti-ka juurde. Prantsuse kuningas Louis XVIII on tsiteerinud: «Täpsus on kuningate viisakus ja heade inimeste kohustus».
Tihti ootame teenindajatelt paremat teeninduse kvaliteeti ja korrektsust, ent kas meie oleme alati korrektsed? Liigagi tihti tuleb ette pettumusi nii tööl kui ka eraelus, kus sarjame mõtteis klienti, kolleegi või tuttavat lubaduste mittetäitmise pärast. Enamasti ei jõuta õigel ajal kohale või jäetakse sootuks tulemata. Ka peetakse paljuks plaanide muutustest teatada.
Infopuudus ja altvedamised löövad sassi päevaplaani, seavad ohtu teised kokkusaamised, põhjustavad suurt ajakulu ning lõpptulemusena on töö häiritud või tulemus ebakorrektne. Mitte ainult ärijuhtimise juures, vaid ka madalamatel tasanditel töötavatel inimestel (maaklerid, ajakirjanikud, teenindajad jms) on tööpäev väga tihe. Ühe inimese (ka kliendi) vastutustundetu samm võib põhjustada terve viivituste ahelreaktsiooni ja segaduse -- närvipingest, saamatajäänud tuludest ning enda või firma maine kõigutamisest rääkimata.
Seega, nõudes firmade töötajailt või kolleegidelt rohkem viisakust, ärgem unustagem olla ise korrektsed. Tähtsaim on teha endale selgeks, mida soovitakse ja teiselt inimeselt või firmalt oodatakse. Võimalikest plaanide ja olude/võimaluste muutustest tuleb ette teatada. See on kasulik nii tööl kui ka eraelus.
- kõigepealt tee selgeks, mida soovid ja/või millist teenust firmalt ootad;
- kaalu läbi oma soovi täitmise võimalused (sh finantsilised);
- formuleeri oma soov võimalikult täpselt;
- jäta kindlasti oma kontaktandmed;
- kokkulepitud ajaks tule alati kohale, ootamatuse korral teavita sellest maaklerit;
- pärast objekti nägemist ja otsustamist ära unusta teatada oma otsusest maaklerile;
- pea meeles, et unustamine ja kohusetundetus tekitab ajakulu, põhjustab segadust ning võib kahjustada enda ja firma mainet, samuti võib see põhjustada majanduslikku kahju;
- lepinguid koostades tutvu nendega enne allakirjutamist ning võimalikud küsimused esita kohe;
- kinnisvara müüki andes anna tõest infot objekti kohta;
- kui kokkulepitud aegadest ei õnnestunud kinni pidada ja ette hoiatada, vabanda esimesel võimalusel.
Hea tuju, asjalikkus ja konkreetsus tulevad kasuks.