Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eksportvedudel hullud hinnad

    Oleme nõus viima teie firma kauba Saksamaale, kui tasute autojuhile söögiraha. Võtame enda peale ka tollivormistuse.
    Sellisteks kisuvad Eesti vedajate pakkumused eksportveo korraldamisel. Möödunud aasta novembris ennustasin, et poolteise aasta pärast saab Eesti puidutööstur viia oma täiskoorma Saksamaale tasuta. Järeldus tugines hinnalanguse tendentsile -- mõne ekspedeerija pakkumine oli kuni 5700 krooni odavam kui pool aastat varem. Kuigi Eestist kaupa tasuta transportida veel ei saa, jätkub mõningatel andmetel Euroopa eksportvedudel kiire hinnalangus.
    Skanekspedi tegevdirektori Üllar Lainela väitel on viimase poolteise kuu jooksul Eestist väljuvate koormate hinnad langenud 10 protsenti. Kui eelmise 10 protsendi langemiseks kulus aega aasta algusest augustini, siis võib järeldada, et hinnalangus veoturul on kiirenenud. Peamiselt kukuvad Kesk-Euroopa vedude hinnad.
    Infot kinnitab ka Imavere Saeveski ASi transpordi korraldaja Tiit Kohava. Hinnad on langenud Hollandisse ja Saksamaale viidava täiskoorma kohta aastaga 15--20 protsenti. Suurim langus on toimunud viimase 2--3 kuu jooksul.
    Võru Transi juhataja Hanno Järve ütlusel toimus firmade puhkuste ja sellest tuleneva transpordivajaduse vähenemise tõttu hinnalangus juba suvel. Paraku ei ole endine hinnatase taastunud.
    Ainsana küsitletutest polnud hinnamuutusi tähele pannud EE Trans.
    Väljaveo hindade kukkumise põhjuseks on jätkuvalt laienev lõhe import- ja eksportkaubanduse vahel. Üha enam vajatakse välisriigis autot, mis tooks kauba Eestisse. Kuna eksport kasvab aeglasemalt, jääb autovedajatel üha vähem võimalusi saata auto kaubale järele kasudega -- vältida lähtepunkti minekul tühisõitu. Seetõttu autovedajad Eestist väljaveokoorma hinna üle ei tingi.
    Vastaspoolel on importveod. Sealt tuleb vedajal kõik kaotatud tasa teenida. Usutavasti jõutakse varsti selleni, et Eestisse tuleku eest küsitakse kliendilt omahinnast kaks korda suuremat tasu.
    Transpordi osas on ettevõtjale saabunud soodsaim aeg alustada tootmist välisturule. Pole põhjust karta, et äri ajab hukatusse liiga suur transpordikulu. Vastupidi, kulu väheneb pidevalt.
    Sissetoodava kauba müüjad peavad aga lähiaastatel arvestama eelarvesse üha suuremaid kulutusi transpordile.
    Pole usutav, et ekspordi ja impordi suhe lähiajal võrdsustub ja võrdsustab veohinnad mõlemal suunal.
  • Hetkel kuum
Kaitse-eelarvet saaks ja tuleks samuti kärpida
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Pro Kapital laieneb Lõuna-Euroopasse, omandades osaluse Itaalia ettevõttes
Pro Kapital Grupp kinnitas oma 2024. aasta esimese kvartali ja 3 kuu konsolideeritud vahearuande.
Pro Kapital Grupp kinnitas oma 2024. aasta esimese kvartali ja 3 kuu konsolideeritud vahearuande.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Laaneti korteriskandaal on paisunud kriminaaluurimiseks
Kasupoja käest korteri üürinud ja riigi käest selle eest toetust küsinud endise justiitsministri Kalle Laaneti tegevust uuritakse nüüd juba kelmuse paragrahvi all.
Kasupoja käest korteri üürinud ja riigi käest selle eest toetust küsinud endise justiitsministri Kalle Laaneti tegevust uuritakse nüüd juba kelmuse paragrahvi all.
Cleveron sai uue tegevjuhi
Cleveroni uueks tegevjuhiks ja juhatuse esimeheks sai Per Klavsen, kes varem on töötanud tippjuhina nii kasvuettevõtetes kui ka rahvusvahelistes korporatsioonides nagu Canon või Pay Complete.
Cleveroni uueks tegevjuhiks ja juhatuse esimeheks sai Per Klavsen, kes varem on töötanud tippjuhina nii kasvuettevõtetes kui ka rahvusvahelistes korporatsioonides nagu Canon või Pay Complete.