Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eksportvedudel hullud hinnad

    Oleme nõus viima teie firma kauba Saksamaale, kui tasute autojuhile söögiraha. Võtame enda peale ka tollivormistuse.
    Sellisteks kisuvad Eesti vedajate pakkumused eksportveo korraldamisel. Möödunud aasta novembris ennustasin, et poolteise aasta pärast saab Eesti puidutööstur viia oma täiskoorma Saksamaale tasuta. Järeldus tugines hinnalanguse tendentsile -- mõne ekspedeerija pakkumine oli kuni 5700 krooni odavam kui pool aastat varem. Kuigi Eestist kaupa tasuta transportida veel ei saa, jätkub mõningatel andmetel Euroopa eksportvedudel kiire hinnalangus.
    Skanekspedi tegevdirektori Üllar Lainela väitel on viimase poolteise kuu jooksul Eestist väljuvate koormate hinnad langenud 10 protsenti. Kui eelmise 10 protsendi langemiseks kulus aega aasta algusest augustini, siis võib järeldada, et hinnalangus veoturul on kiirenenud. Peamiselt kukuvad Kesk-Euroopa vedude hinnad.
    Infot kinnitab ka Imavere Saeveski ASi transpordi korraldaja Tiit Kohava. Hinnad on langenud Hollandisse ja Saksamaale viidava täiskoorma kohta aastaga 15--20 protsenti. Suurim langus on toimunud viimase 2--3 kuu jooksul.
    Võru Transi juhataja Hanno Järve ütlusel toimus firmade puhkuste ja sellest tuleneva transpordivajaduse vähenemise tõttu hinnalangus juba suvel. Paraku ei ole endine hinnatase taastunud.
    Ainsana küsitletutest polnud hinnamuutusi tähele pannud EE Trans.
    Väljaveo hindade kukkumise põhjuseks on jätkuvalt laienev lõhe import- ja eksportkaubanduse vahel. Üha enam vajatakse välisriigis autot, mis tooks kauba Eestisse. Kuna eksport kasvab aeglasemalt, jääb autovedajatel üha vähem võimalusi saata auto kaubale järele kasudega -- vältida lähtepunkti minekul tühisõitu. Seetõttu autovedajad Eestist väljaveokoorma hinna üle ei tingi.
    Vastaspoolel on importveod. Sealt tuleb vedajal kõik kaotatud tasa teenida. Usutavasti jõutakse varsti selleni, et Eestisse tuleku eest küsitakse kliendilt omahinnast kaks korda suuremat tasu.
    Transpordi osas on ettevõtjale saabunud soodsaim aeg alustada tootmist välisturule. Pole põhjust karta, et äri ajab hukatusse liiga suur transpordikulu. Vastupidi, kulu väheneb pidevalt.
    Sissetoodava kauba müüjad peavad aga lähiaastatel arvestama eelarvesse üha suuremaid kulutusi transpordile.
    Pole usutav, et ekspordi ja impordi suhe lähiajal võrdsustub ja võrdsustab veohinnad mõlemal suunal.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.