Tekkis kokku ligi 10 miljoni krooni suuruse aktsiakapitaliga firmade ühendus, millele kuulub peatselt valmiv 8 miljonit krooni maksev pesutänav Tartus, kütusetanklad Tartus, Põlvas, Aoveres, Kukulinnas, Kohtla-Järvel.
Märkimisväärne osalus on kontsernil ka Favora värvides tegutsevates Mäo ja Kernu tanklates. Kontserni liidetakse veel hiljuti loodud Favora Viljandi AS, kus Favora osalus on 40 protsenti.
«Favora ettevõtete grupi mullune kogukäive oli 200 miljonit krooni ja tänavu loodame seda 80--100 miljoni krooni võrra suurendada,» märkis kontserni juhatuse esimees Aivo Pärn. Tema sõnul sõlmitakse Ühispangaga loodetavasti 1. veebruariks ka kontsernikonto leping.
«Kontsern aitab kokku hoida firmade juhtimiskulusid, raha saab kasutada paindlikumalt, kontsernisiseselt tohivad ettevõtted üksteisele ja ka kontserni töötajatele teenuseid pakkuda olulise soodushinnaga,» selgitas Pärn.
Tänase seisuga annavad Favora kontserni ettevõtted tööd kokku ligi 300 inimesele.
«Kontsern pole ju midagi muud kui juhtimise ja raha liikumise tsentraliseerimine,» märkis Eesti esimese, 1992. aastal loodud kontserni Estiko peadirektor Kalju Hellenurm. Tema sõnul on suure firmadegrupi puhul kontserni moodustamine ainuvõimalik lahendus.
«Soovin Favorale jõudu meile kütuseturul järele jõudmiseks ja teatan, et meie pole kontserni moodustanud ja Alexela Oili omanike nimekiri on kolme lehekülje pikkune,» nentis kütusefirma ASi Alexela Oil juhatuse esimees Heiti Hääl.
Praegu Favora nime kandvate ettevõtete omanike hulgas on ka Tõnu Põder, Jüri Kull, Janek Elken, Urmas Kerge, Jaanus Pulles ja Margus Pärn. Neilt ostab emaettevõtja praegused aktsiad ära või asendab need oma aktsiatega.
Aivo Pärna sõnul on kontsernil plaan tulevikus börsile jõuda.
«Mul on kavatsus kuni 49 protsenti kontserni aktsiatest potentsiaalsetele investoritele maha müüa, et suurendada kontserni omakapitali,» selgitas Pärn tulevikukavasid. Tema sõnul on mõne Eesti investoriga läbirääkimisi peetud ja huvi on tundnud ka paar välisinvestorit.
«Firma on kasvanud suureks, üksi ei suuda enam oma plaane teostada,» märkis Pärn.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele