• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 18.02.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riiklik sõidukimaks juulist

Valitsuse pressiesindaja Daniel Vaarik rääkis, et eelnõu kohaselt kehtestatakse üleriigiline mootorsõidukimaks käesoleva aasta juulis v.a Tallinnas ja Alajõel, kus seadus jõustub järgmise aasta jaanuaris.
Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Andres Hunt ütles, et mootorsõidukimaksu tuleb hakata maksma kuni 1500 kg kaaluvate sõidukite pealt 330 krooni aastas. Sama raskete diiselmootoriga autode maksumäär on 660 krooni.
Kuni ühetonnise registrimassiga sõiduautodele kehtestatakse seaduseelnõu kohaselt ühtne maksumäär, üle ühe tonni kaaluvate sõidukite puhul suureneb maksumäär iga täiendava saja kilogrammi kohta. Näiteks 1901 --2000 kg kaaluv bensiinimootoriga sõiduk maksustataks uue seaduse kohaselt 830 krooni suuruse sõidukimaksuga aastas, samas kaalus diiselmootoriga autode maksumäär on 1660 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mootorrataste maksumäär on nende kaalust sõltumata 90 krooni aastas.
Andres Hunt ütles, et uue sõidukimaksu peamine sisu on selles, et ta sätestab mootorsõidukimaksu riikliku maksuna senise kohaliku maksu asemel. Sõidukimaksust laekuv raha on mõeldud kohalikele eelarvetele.
Hunt ütles, et põhiliselt on valitsuses diskuteeritud selle üle, kuidas sõidukimaksust laekunud raha jagada. Algredaktsioonis oli see pandud sõltuma omavalitsuse territooriumil registreeritud sõidukite arvust.
Nüüd on enim toetust kogunud variant, kus raha jagamine sõltub kohaliku omavalitsuse haldusalas asuvate teede, tänavate ja sildade pikkusest, rääkis Hunt.
Teine küsimus on Hundi sõnul maksustamise põhimõttes -- kas kehtestada mootorsõidukimaks omandimaksuna või mitte.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele