Baltscani juhatuse esimehe ja tegevdirektori Andre Muuga kinnitusel on busside ostmise vastu tõsist huvi tundnud Kohtla-Järve, Narva, Viljandi, Võru ja Pärnu linn.
Tallinna Autobussikoondise ASi arengudirektori Koit Kaevatsi sõnul ostsid nad ka eelmisel aastal 25 Tartus valmistatud bussi viieaastase liisinguga. Üks Baltscani buss maksab umbes 2,3 miljonit krooni.
Muuga toonitas, et Baltscani käibes ei kajastu bussi hind, sest Baltscan teeb allhanketööd Rootsis asuvale Scaniale. Baltscani osanikud on riik (44 protsenti), Scania (41 protsenti) ja Tallinna Autobussikoondise AS (15 protsenti).
«On suur pluss, et bussitehas asub Eestis,» rääkis Muuga. «Tallinnas on paari bussiga juhtunud tõsine avarii. Bussid on Tartus kiiresti ja suhteliselt odavalt taastatud.»
Tartu linnavalitsus toetas eile linna bussiliiklusega tegeleva ASi Liikor taotlust suunata teede- ja sideministeeriumist eraldatud 2 miljonit krooni uute busside ostmiseks. «Selle raha eest saan teha plaanitava viie bussi soetamiseks vaid esimese liisingumakse,» seletas Liikori juhatuse esimees Sulev Piibar. «Taotleme linna lisaeelarvest 1,4 miljonit krooni. See kataks tänavuse sissemakse.» Piibar lisas, et vaba raha Liikoril endal ei ole.
Baltscani tootmisvõimsus on 40--44 bussi aastas. Alates 1995. aasta aprillist kuni tänaseni on Baltscan valmistanud 63 bussi.
Baltscanis töötab 44 inimest, busside koostamisega tegeleb neist 36.
Seotud lood
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele