Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kingitus läheb kalliks maksma
Alandades tellimishinda üle nelja korra, käivitas Postimees päeva-lehtede vahel hinnasõja, sest et vältida lugejate kaotust, oli sama sunnitud tegema ka Eesti Päevaleht. Dumpinguga ei ole läinud kaasa Sõnumileht, kellele see ei ole majanduslikult lihtsalt võimalik.
Äripäeva arvates soovib Postimees päevalehtede turgu Tallinnas ja Põhja-Eestis ümber mängida, aga kuna Eesti Päevaleht otsustas hinnasõjaga kaasa minna, siis Postimehe plaan täiel määral ei täitu.
Postimehe eesmärk on leida endale Tallinnas tellijaid juurde, et nii leht reklaamiandjatele atraktiivsemaks muuta. Võrreldes Eesti Päevalehega on Postimehel praegu Tallinnas ja Põhja-Eestis kolm korda vähem tellijaid.
Kuna Eesti Päevaleht lasi samuti tellimishinna alla, siis mingit olulist edu Postimees ei saavuta. Kui mõlemad lehed dumpingu abil lugejaid juurde võidavad, siis ikkagi Sõnumilehe arvel, kes on tõenäoliselt sunnitud varsti endale uue turuni?i otsima.
Äripäeva hinnangul tähendab dumpinghindade abil tuhande tellija lisandumine päevalehtedele miljoni krooni suurust kahjumit. See raha tuleb aga omanike taskust, mis toob kaasa lehe arengu pidurdumise.
Kuna ei ole tõenäoline, et praegusele tellimiskampaaniale järgneb reklaami hinna tõus, siis ei olegi muud võimalust, kui see, et Postimees ja Eesti Päevaleht peavad dumpingu kinni maksma tulevaste investeeringute ehk kvaliteedi arvel.
Tänu sellele, et Eesti Päevaleht ning Postimees annavad ajalehe uutele tellijatele alla omahinna, kasvab mõlema päevalehe tellijate arv mõneks ajaks märgatavalt. Kulutused, mis sellega kaasnevad, on siiski liiga suured, et Postimehe alustatud hinnasõda majanduslikult targaks pidada.
Praegune tellimiskampaania võib kahjustada ka mõlema ajalehe mainet, sest neli korda odavamalt pakutakse ajalehte ainult Tallinna, Harjumaa ja Tartu elanikele. Ei usu, et selline ühtede lugejate eelistamine valmistaks rõõmu teistes Eestimaa piirkondades elavatele tellijatele.
Seega võib mõtlematult käivitatud aktsioon nõuda Postimehelt ja Eesti Päevalehelt veel eraldi reklaamikampaania korraldamist, et parandada lehe mainet nende lugejate hulgas, kes oma elukoha tõttu väljavalitute hulka ei mahtunud.
Tegelikult võib Postimehe ja Eesti Päevalehe tellimiskampaania ristida ümber omanike rahakaoti tühjendamise kampaaniaks. Peaasi, et omanikel oleks mida tühjendada, sest muidu võib Tallinnas, Harjumaal ja Tartus elavate Eesti Päevalehe ja Postimehe lugejate rõõm jääda üürikeseks.