• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 15.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kingitus läheb kalliks maksma

Alandades tellimishinda üle nelja korra, käivitas Postimees päeva-lehtede vahel hinnasõja, sest et vältida lugejate kaotust, oli sama sunnitud tegema ka Eesti Päevaleht. Dumpinguga ei ole läinud kaasa Sõnumileht, kellele see ei ole majanduslikult lihtsalt võimalik.
Äripäeva arvates soovib Postimees päevalehtede turgu Tallinnas ja Põhja-Eestis ümber mängida, aga kuna Eesti Päevaleht otsustas hinnasõjaga kaasa minna, siis Postimehe plaan täiel määral ei täitu.
Postimehe eesmärk on leida endale Tallinnas tellijaid juurde, et nii leht reklaamiandjatele atraktiivsemaks muuta. Võrreldes Eesti Päevalehega on Postimehel praegu Tallinnas ja Põhja-Eestis kolm korda vähem tellijaid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuna Eesti Päevaleht lasi samuti tellimishinna alla, siis mingit olulist edu Postimees ei saavuta. Kui mõlemad lehed dumpingu abil lugejaid juurde võidavad, siis ikkagi Sõnumilehe arvel, kes on tõenäoliselt sunnitud varsti endale uue turuni?i otsima.
Äripäeva hinnangul tähendab dumpinghindade abil tuhande tellija lisandumine päevalehtedele miljoni krooni suurust kahjumit. See raha tuleb aga omanike taskust, mis toob kaasa lehe arengu pidurdumise.
Kuna ei ole tõenäoline, et praegusele tellimiskampaaniale järgneb reklaami hinna tõus, siis ei olegi muud võimalust, kui see, et Postimees ja Eesti Päevaleht peavad dumpingu kinni maksma tulevaste investeeringute ehk kvaliteedi arvel.
Tänu sellele, et Eesti Päevaleht ning Postimees annavad ajalehe uutele tellijatele alla omahinna, kasvab mõlema päevalehe tellijate arv mõneks ajaks märgatavalt. Kulutused, mis sellega kaasnevad, on siiski liiga suured, et Postimehe alustatud hinnasõda majanduslikult targaks pidada.
Praegune tellimiskampaania võib kahjustada ka mõlema ajalehe mainet, sest neli korda odavamalt pakutakse ajalehte ainult Tallinna, Harjumaa ja Tartu elanikele. Ei usu, et selline ühtede lugejate eelistamine valmistaks rõõmu teistes Eestimaa piirkondades elavatele tellijatele.
Seega võib mõtlematult käivitatud aktsioon nõuda Postimehelt ja Eesti Päevalehelt veel eraldi reklaamikampaania korraldamist, et parandada lehe mainet nende lugejate hulgas, kes oma elukoha tõttu väljavalitute hulka ei mahtunud.
Tegelikult võib Postimehe ja Eesti Päevalehe tellimiskampaania ristida ümber omanike rahakaoti tühjendamise kampaaniaks. Peaasi, et omanikel oleks mida tühjendada, sest muidu võib Tallinnas, Harjumaal ja Tartus elavate Eesti Päevalehe ja Postimehe lugejate rõõm jääda üürikeseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele