Tänavu 15. juunil saatis tarbijakaitseameti asedirektor Enn-Toivo Annuk Liiwi Heliisile ettekirjutuse, mille kohaselt pidi firma oma reklaamikampaania peatama.
Liiwi Heliisi kaubikutel on kiri Viin/Liiwi Heliis/ Vodka, mis Annuki väitel on alkoholi välireklaam ja seega reklaamiseaduse rikkumine.
Reklaamiseaduse kohaselt võib alkoholi välireklaam olla vaid hoonel, milles asub kange alkohoolse joogi müügikoht.
Samuti sisaldub firma reklaamis sõna «võta», mis tarbijakaitseameti hinnangul on tõlgendatav üleskutsena toote tarbimiseks. Reklaamiseaduse kohaselt on aga keelatud reklaam, mis otseselt kutsub üles alkoholi ostma ja tarbima.
Liiwi Heliisi turundusdirektor Janek Kalvi nentis, et tegemist on pretsedendiga, sest varem pole tarbijakaitseamet ühegi alkoholitootja reklaame keelustanud. «Me pole sugugi kõige räigema reklaamiga tootja ja pole kohe kindlasti seadust rikkunud,» väitis Kalvi. «Siin on tegemist reklaamiseaduse puudujääkidega, mis võimaldavad seadust tõlgendada mitmel viisil.»
Kalvi sõnul keelab reklaamiseadus alkoholi välireklaami ühistranspordis ja taksodel. «Meie saame aru nii, et ülejäänud transpordiliikidel on see lubatud,» põhjendas Kalvi kirja firma kaubikutel.
«Tõenäoliselt anname kampaania keelustamise kohtusse,» ütles Kalvi. «Praegu on asi augustisse edasi lükatud, sest tarbijakaitseamet on puhkusel.»
Tarbijakaitseamet nõudis kaubikutelt kirja ja toodetelt reklaami eemaldamist ning ettekirjutuse edastamist ka Liiwi Heliisi toodangu edasimüüjatele.
Lisaks on nõude eemaldada kiri kaubikutelt teinud Paistu vallavalitsus juba 31. märtsil. Alkoholitootja asub valla territooriumil.
Seotud lood
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.
Hetkel kuum
Euribor langeb järgmise aasta lõpuks 2%-le
Tagasi Äripäeva esilehele