Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Roheline kaart kindlustab sõiduki omaniku vastutuse

    Riikidesse, kus kehtib kohustusliku liik- luskindlustuse seadus, on võimalik siseneda, ostes riigi piirikindlustuspoliisi.
    Kuna enamasti soovitakse külastada enam kui üht riiki, siis eraldi piirikindlustuste ostmine läheb kallimaks kui osta roheline kaart, millega saab kehtivusaja jooksul siseneda poliisile märgitud riikidesse piiramatu arv kordi.
    Erinevalt teistest riikidest kehtib Eesti roheline kaart ka Eesti territooriumil. Selle kehtivusaja jooksul ei pea sõiduki suhtes sõlmima eraldi tavakindlustuslepingut.
    Kui aga sõiduki suhtes, millel on kehtiv tavakindlustusleping, soovitakse sõlmida rohelise kaardi leping, on kõige kasulikum sõlmida see samas kindlustusseltsis, kus tavakindlustusleping. Sellisel juhul lahutatakse rohelise kaardi lepingu maksest tasutud tavalepingu makse osa kattuva perioodi eest.
    Roheline kaart on tavaline vastutus-, mitte varakindlustusleping. Ostes rohelise kaardi, kindlustab sõiduki omanik oma vastutuse, mitte sõiduki. See tähendab, et liiklusõnnetuse korral ei pea vastutava sõiduki omanik ise tasuma kannatanule kahju, vaid seda teeb tema eest kindlustusselts.
    Kahjud hüvitatakse kannatanule selle riigi normide ja piirmäärade järgi, kus toimus liikluskahju. Kannatanule hüvitab kahju õnnetuse toimumiskohariigi rohelise kaardi büroo ja nõuab selle tagasi koos käsitluskuludega kaardi väljastanud kindlustusseltsilt.
    Seega, kui Eesti territooriumil tekitab välismaa sõiduk kahju kohalikule sõidukile, käsitleb seda juhtumit vastavalt ühtsele büroodevahelisele lepingule Eesti liikluskindlustuse fond kui rahvuslik rohelise kaardi büroo ning hüvitab kannatanule kahju vastavalt Eestis kehtivale liikluskindlustuse seadusele. Olles hüvitanud kahju, esitab fond tagasimaksenõude selle sõiduki kindlustusseltsile.
    Juhul kui Eesti sõiduk jääb kannatanuks rohelise kaardi süsteemi riigis (v.a Eesti), on kannatanuks jäänud sõiduki omanikul õigus isiklikult pöörduda otse vastutava sõiduki kindlustusseltsi poole või volitada vahendajaks Eesti liikluskindlustuse fond.
    Juhtumit käsitleb õnnetuse asukohariigi rohelise kaardi büroo või süüdlase kindlustusselts. Kahjuks kipub sellistel juhtumitel hüvitise laekumine venima, sest puuduvad kindlad tähtajad, mille jooksul vastutav pool on kohustatud kannatanule kahju hüvitama.
    Soovitus kõigile juhtidele: õnnetuse korral kutsuge kindlasti politsei ning võimaluse korral nõudke politsei protokolli koopia, kirjutage üles vastaspoole andmed (nimi, elukoht, poliisi number, kindlustusselts jne), võtke vastaspoolelt vastutust tõendav seletus (võib täita tavalisele paberile), tehke sündmuskohast pilt (kui lubatakse).
    Korralik vormistus on igati kasulik.
    Endistest NSV Liidu maadest on Eesti ja Ukraina rahvuslikud bürood ainsad, kellel on õigus väljastada rohelisi kaarte ning kus kehtivad teiste riikide kaardid. Leedus ja Venemaal ei ole liikluskindlustuse seadust ning ei ole kohustuslik osta liikluskindlustust. Läti sai rohelise kaardi süsteemi liikmeks tänavu juunis. Juuli algul sõlmisid Eesti liikluskindlustuse fond ja Läti rohelise kaardi büroo kahepoolse lepingu, mille kohaselt kehtib roheline kaart alates 1. augustist ka Lätis.
    Praegu on Eesti liikluskindlustuse fond sõlminud ühtse büroodevahelise lepingu 37 riigi rahvusliku bürooga, teiste hulgas Austria, Andorra, Belgia, Bosnia-Hertsegoviina, Bulgaaria, ?veitsi, Küprose, T?ehhi, Saksamaa, Taani, Hispaania, Prantsusmaa, Soome, Suurbritannia, Kreeka, Ungari, Itaalia, Iisraeli, Iirimaa, Islandi, Luksemburgi, Läti, Malta, Makedoonia, Norra, Hollandi, Portugali, Poola, Rumeenia, Rootsi, Slovakkia, Türgi ja Ukrainaga.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.