Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koehne ostis riigi osaluse raudteeremondiettevõttes

    «See oli mulle raske otsus, kirjutasin pakkumisele numbri tund enne lõpptähtaega,» meenutas eelmise kuu lõpul erastamisagentuuri esitatud pakkumist firma omanik Dieter Koehne. Meile oli oluline vältida partnerit, kelle tulek võiks mõjuda hävitavalt, selgitas ta. «Perefirma peab alati valima hoolega partnerit, sest ebaedu korral on perekonna raha kadunud,» põhjendas Koehne.
    EVR Koehne finantsjuht Andres Kulm on varem öelnud, et ilmselt leidub Eestis huvigruppe, kes on raudteega seotud ning nende seas võib olla ostuhuvilisi.
    Erastamisagentuuri peadirektor Väino Sarnet on varem põhjendanud ühisfirma aktsiate erastamist asjaoluga, et riik ei ole tavaliselt mingi ettevõtte vähemusaktsiatest kasu saanud. «Pigem on riigi poolt vaadatuna seal kapital asjata kinni,» märkis Sarnet. Selge on, et riik ei arenda firmat eraomanikuga võrdse huviga, lisas Dieter Koehne.
    Hermann Koehne Bauunternehmung ostis eile riigi 49% osaluse EVR Koehnes 30,75 mln krooni eest.
    Erastamisagentuur määras kaks kuud tagasi aktsiate müüki välja kuulutades alghinnaks 16,1 mln krooni. Eesti suurim raudtee ehitus- ja remondifirma hooldab ASile Eesti Raudtee kuuluvat raudteevõrku, firmas töötab 480 inimest.
    EVR Koehne ja Eesti Raudtee sõlmisid ühisfirma asutamise ajal lepingu, millega on Koehnele alates 1997. a algusest kuueks aastaks tagatud minimaalne tööde maht. EVR Koehne suurim projekt on Tallinna-Narva raudteelõigu remont.
    Koehne sõnul ei muutu firma tegevus oluliselt pärast lepingu lõppemist. «Juba vanaisa õpetas mulle füüsikaseadust: mis liigub, see kulub. Küsimus on ainult, kui kaua see aega võtab,» rääkis Koehne.
    EVR Koehne selle aasta käive on 175 mln krooni ja tuleva aasta käibe prognoos 165 mln krooni.
    Kasum sõltub Narva liini ehitamise tulemustest, märkis EVR Koehne juhatuse esimees Kaupo Sirk.
    Koehne perefirma alustas tegevust 111 aastat tagasi Saksamaal Ruhri piirkonnas Oberhausenis. Firma suurima saavutusena nimetas Dieter Koehne Berliini ja Hannoveri vahelise raudteelõigu remonti, mille järel arendavad rongid seal kiirust 350 kilomeetrit tunnis.
    Autor: Koit Luus
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Kolm tulusat aktsiat Nasdaqi sajast suurimast ettevõttest
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Automaksu muudatus: esialgu tuleb vähem maksta
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Käärijä ettevõte teenis kena kasumi
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.