• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 29.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volvo sõiduautod USA Fordile

Tehing lõpetab kuid Volvo ümber keerelnud spekulatsioonid, kus võimalike ostjatena on nimetatud nii Itaalia Fiati kui Saksa Volkswagenit.
Tehingu tulemusel laieneb Fordi turuosa Euroopas, samal ajal kui Volvo sõiduautod jõuavad maailma suuruselt teise autotootja toel USA turule.
Fordi esindaja sõnul täiendab Volvo suurepäraselt firma automarkide loetelu, mille moodustavad Ford, Mercury, Lincoln, Aston Martin ja Jaguar.
«Volvol on hea maine ohutuse, kvaliteedi, vastupidavuse ja keskkonnasõbralikkuse alal, mis on tarbijate jaoks järjest olulisem ning sobib ka meie ettekujutusega Fordist 21. sajandil,» ütles Fordi tegevdirektor Jacques Nasser.
Volvo omakorda teatas, et sõidukitootmise müük võimaldab kontsernil täielikult pühenduda veoautode, busside, laevamootorite, lennundus- ja ehitusseadmete tootmisele.
Volvo kaubamärk jääb Volvo ja Fordi ühisomandusse, kusjuures Ford saab õiguse kasutada seda oma sõiduautodel, kaubikutel, maasturitel ja kergeveokitel, Volvo aga kasutab seda edasi grupi omandusse jäävatel toodetel.
Jaanuari alguses ostis Volvo 13% Rootsi veoki- ja bussifirmas Scania AB ja teatas, et on huvitatud tootmise ühendamisest. Selleks tuleb aga esmalt saavutada Scania suurosaniku, Wallenbergide dünastiale kuuluva investeerimisfirma Investor nõusolek, mille käes on Scanias 45,5% .
Volvo, mille sõiduautode toodang (ca 400 000) moodustas mullu maailmaturust vaid ühe protsendi, on varem üritanud oma tootmist ühendada Prantsuse Renault'ga. See tehing jäi aga 1993. aastal aktsionäride vastuseisu tõttu katki.
Autor: REUTERS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele