Sirje Niitra • 7 aprill 1999

Merelaevandus väldib boikotti uue liini abil

Kuna Eesti Merelaevanduse (EML) kaubaveod Soome ja Taani vahel teenusenimega Scandinavia-Tallinn Service muutusid Soome meremeeste ametiühingu vastutegevuse tõttu võimatuks, otsustas Eesti Merelaevandus avada uue liiniteenuse nimetusega ESCO Ro-Ro Service.

Merelaevanduse kaubalaevad hakkavad nädalagraafiku alusel tööle Muuga--Helsingi ja Riia--Århusi sadamate vahel. Esimene reis väljub homme Århusi sadamast.

Eesti Merelaevanduse arendusdirektori Viktor Palmeti sõnul on tegu täiesti uue teenusega, millega suureneb Muuga sadama osatähtsus Läänemere piirkonna kaubavedudes ja katkevad otseveod Soome ja Taani sadamate vahel.

Palmet ütles, et peale kaubaveo nimetatud sadamate vahel on Eesti Merelaevandus huvitatud ka kaasnevatest kaupadest, mis on adresseeritud Århusist Helsingisse ja vastupidi. «Eesti laevafirmad ei kavatse jääda passiivseks või sõltuvaks oma konkurentidest,» märkis ta.

Uue liini avamine võimaldab Palmeti ütlusel koormata Eesti Merelaevandusel paremini oma kaubalaevu ja anda püsivat tööd meremeestele.

EML on esitanud Helsingi ringkonnakohtusse apellatsiooni, mis taotleb Eesti laevade boikoteerimise lõpetamist Soome ja Taani vahelisel liinil.

Peale selle on koostamisel üle 20 miljoni krooni ulatuv kahjutasunõue, mis sisaldab boikoti tõttu tekkinud otsest kahju, aga ka liini taaskäivitamisega kaasnevaid ja õigusabile tehtavaid kulutusi.

Hetkel kuum