• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,07%6 200,8
  • DOW 301%44 535,44
  • Nasdaq −0,77%20 212,24
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,07%6 200,8
  • DOW 301%44 535,44
  • Nasdaq −0,77%20 212,24
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 08.04.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merelaevandus väldib boikotti uue liini abil

Kuna Eesti Merelaevanduse (EML) kaubaveod Soome ja Taani vahel teenusenimega Scandinavia-Tallinn Service muutusid Soome meremeeste ametiühingu vastutegevuse tõttu võimatuks, otsustas Eesti Merelaevandus avada uue liiniteenuse nimetusega ESCO Ro-Ro Service.
Merelaevanduse kaubalaevad hakkavad nädalagraafiku alusel tööle Muuga--Helsingi ja Riia--Århusi sadamate vahel. Esimene reis väljub homme Århusi sadamast.
Eesti Merelaevanduse arendusdirektori Viktor Palmeti sõnul on tegu täiesti uue teenusega, millega suureneb Muuga sadama osatähtsus Läänemere piirkonna kaubavedudes ja katkevad otseveod Soome ja Taani sadamate vahel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Palmet ütles, et peale kaubaveo nimetatud sadamate vahel on Eesti Merelaevandus huvitatud ka kaasnevatest kaupadest, mis on adresseeritud Århusist Helsingisse ja vastupidi. «Eesti laevafirmad ei kavatse jääda passiivseks või sõltuvaks oma konkurentidest,» märkis ta.
Uue liini avamine võimaldab Palmeti ütlusel koormata Eesti Merelaevandusel paremini oma kaubalaevu ja anda püsivat tööd meremeestele.
EML on esitanud Helsingi ringkonnakohtusse apellatsiooni, mis taotleb Eesti laevade boikoteerimise lõpetamist Soome ja Taani vahelisel liinil.
Peale selle on koostamisel üle 20 miljoni krooni ulatuv kahjutasunõue, mis sisaldab boikoti tõttu tekkinud otsest kahju, aga ka liini taaskäivitamisega kaasnevaid ja õigusabile tehtavaid kulutusi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele