• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,37
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,37
  • 13.04.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jürgensoni argumendid Sarapi vabastamiseks

Jürgensoni sõnul sõlmis Sarap Tallinna Sadamale kahjulikke topeltlepinguid sadamakaide rentimiseks. Kahe aasta eest võitis AS Transiidikeskus Muuga sadamas viljakai rentimise konkursi, kuid ei saanud asuda lepingut täitma, sest Sarap andis kai Liechtensteini ettevõtte Worldwide Cargo Establishment käsutusse. Väidetavalt vabastas Sarap Transiidikeskuse lepingu kaotamise kompensatsiooniks sadamamaksu tasumisest, millega tekitas Tallinna Sadamale ligi paar miljonit krooni kahju.
Jürgenson märkis, et Sarap ei korraldanud Tallinna Sadama hankekonkursse riigihanke seaduse järgi, ehkki oleks konkurentsiseaduse kohaselt turgu valitseva ettevõttena pidanud seda tegema.
Jürgenson kinnitas veel, et nii rahandusministeeriumis kui ka teede- ja sideministeeriumis töötab inimesi, kes saavad palka peale ministeeriumi ka Tallinna Sadamast.
Jürgenson kordas eile ka juba varem esitatud süüdistusi, et Sarap pole suutnud piisavalt arendada regionaalpoliitilise tähtsusega Paldiski sadamat ning parema töö korral oleks Tallinna Sadama mullune 17% veosemahtude kasv võinud olla suurem.
Jürgenson lükkas ümber Sarapi poolt esitatud süüdistuse, et ta kavatseb Tallinna Sadama uueks juhiks suruda Pakterminali praeguse direktori Anti Oidsalu, loomaks Pakterminalile sadamas eelistingimusi. Jürgenson on oma sõnul teinud ettepaneku valmistada ette Tallinna Sadama arengukava lisaks Oidsalule veel kuuele inimesele, sealhulgas endine Hoiupanga juht Aare Kilp ja transiitkaubanduse komisjoni liige Ülo Vooglaid.
Jürgenson lisas, et ta ei pakuks Sarapile uuesti Tallinna Sadama nõuniku kohta, kuid nõustuks ettevõtte nõukogu sellise otsusega. «Sarap on Tallinna Sadamas aastaid töötanud ja tema kogemust ei maksa unustada,» lisas Jürgenson.
Jürgenson selgitas, et ta lootis vaatamata erimeelsustele eelmisel reedel Sarapiga vaikselt kokkuleppele jõuda, ning on pettunud, et peab tegelema avaliku kriitikaga.
Sarap lükkas eile kõik Jürgensoni poolt esitatud süüdistused ümber, nimetades neid asjatundmatuteks. Ta kinnitas, et ei nõustu võimaliku uue pakkumisega asuda Tallinna Sadamas tööle juhatuse esimehest madalamal ametikohal. «Ma pole ühegi kompromissiga nõus,» ütles Sarap.
Sarap ei osanud öelda, kuidas mõjutab tema saatust eilne nõukogu otsus lükata ettevõtte juhatuse esimehe asjus otsuse tegemine edasi neljapäevale. Nõukogu valis eile uueks esimeheks Pedaku asemele endise asekantsleri Tarmo Rubeni.
Kolmikliidu koalitsiooninõukogu arutas eile Sarapi vallandamist, kuid ei langetanud otsust. Reformierakonna ja Mõõdukate esindajad heitsid Isamaaliidule ette partnerite teavitamata jätmist ja avaliku skandaali põhjustamist Sarapi ametist vabastamisel. «Jürgensonile jäi vabadus tegutseda oma parema äratundmise järgi,» ütles koalitsiooninõukogu esimees Andres Tarand Mõõdukate fraktsioonist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele