• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meediakajastuse analüüsi eri variandid

    Meediakajastust ise analüüsides on oht sattuda emotsioonide küüsi, aga väljast tellides ei pruugi kokkuvõte piisavalt kompetentne olla.
    Meediamonitooringuga tegelevad firmad pakuvad aktiivselt oma teenuseid koos analüüsiga, rõhutades, et ettevõttest väljas tehtud analüüs tuleb objektiivsem. Samas kurdavad ettevõtjad, et eemalseisev isik analüüsib liiga keeruliselt või siis ei taju alati konteksti. Eesti Energia avalike suhete juht Kaja Tampere toob näiteks, et kui firma saadab mingi oma rikke kohta teate välja ja see ka avaldatakse, ei ole see firmale negatiivne kajastus. Aga monitooringufirmad on taolised juhtumid negatiivseteks tembeldanud.
    Eesti Energia väidab, et väljast tellides hoiab kokku inimressurssi ja aega. Tallinna lennujaama näitest on aga näha, et ise tehes hoiab kokku raha, kusjuures mitu korda.
    Monitooringu vajalikkuses ei kahelda. Muide, Saksa Bundestagis pidivat olema osakond, kes üle maailma kõiki kanaleid kogu aeg jälgib: suur toatäis inimesi, igaühel oma kanal jälgida.
    Eesti Energia tellib meediamonitooringut väljast sellepärast, et firmas ei olnud isetegemiseks ressurssi ja spetsiaalselt selleks kedagi tööle võtta ei olnud mõtet.
    Meediamonitooringu teenust pakkuva firma vahendusel on kella kümneks hommikul kõikidest Eesti lehtedest ülevaade e-kirja teel käes, nädalas kord saame paberkoopiad ja raadio- ning telekanalite kajastuste ülevaate. Selle teenuse eest tasub Eesti Energia 5000--10 000 krooni kuus.
    Kiirus ja oma ressursi kokkuhoid on kindlasti väljast tellimise eelised. Puudus on aga see, et analüüsi tellimine on suhteliselt kaheldava väärtusega. Soovides oma tööd väga hästi teha, aetakse analüüs mõttetult keeruliseks ning teisest küljest ei osata analüüsida täpselt, sest ei teata konteksti ja muid nüansse.
    Eesti Energia praeguses monitooringus, mida teeb Meedia Monitooring, on ehk kõige suurem puudus selles, et BNSi kajastus ajalehtedes tuleb, aga BNSi enda kajastust nad rahuldavalt ei näita. Nõrgavõitu on neil ka raadio kajastuste osa.
    Süstemaatilise meediamonitooringuga tegeleme alates 1996. aastast, kuid esimesed (mittesüstemaatilised) väljavõtted pärinevad 1992. aastast, mil ettevõte asutati.
    Eraldi inimest vaid meediamonitooringu läbiviimiseks ei ole. Firma arengu käigus oleme praktiseerinud erinevaid variante ja viimase aasta jooksul on see kuulunud referent-tegevjuhi abi töökohustuste hulka. Tema tegeleb sellega vahetult tööpäeva alguses, hommikul kella kaheksast, et uudised võimalikult värsketena tegevjuhini jõuaksid.
    Selle teenuse väljasttellimine on olnud arutusel eelkõige teenust pakkuvate firmade initsiatiivi tõttu, kuid seni pole me seda otstarbekaks pidanud.
    Monitooringu tegemine nõuab päevas ligi tunni, sellega seotud kaudsed kulud (palk, materjalid) on 15 000 krooni aastas. Meediakatte ja kulu suhet silmas pidades on tegemist optimaalse lahendusega. Meediamonitooringul on kaudne mõju edasisele PR-tegevusele, samuti on ajalooliselt mitmeid asju hiljem huvitav uurida.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Andris püssi põõsasse ei viska – siit leiad tema uued investeeringud
Väljamõeldud tegelane, Läti investor Andris rühib meelekindlalt edasi, teeb uusi oste, kuigi aktsiapositsioonid on miinuses ja turgude tõusu ei paista kuskil.
Väljamõeldud tegelane, Läti investor Andris rühib meelekindlalt edasi, teeb uusi oste, kuigi aktsiapositsioonid on miinuses ja turgude tõusu ei paista kuskil.
Koolitaja: et oma ärist aru saada, tuleb protsessid üle vaadata
Koolitaja Kreet Solnask andis Äripäeva raadio hommikuprogrammis praktilist nõu juhtidele, kes maadlevad ühelt poolt sellega, kuidas äriprotsesse kiiresti muutuvas keskkonnas muuta ja teisalt sellega, kuidas samal ajal ka töötajate motivatsiooni tõsta.
Koolitaja Kreet Solnask andis Äripäeva raadio hommikuprogrammis praktilist nõu juhtidele, kes maadlevad ühelt poolt sellega, kuidas äriprotsesse kiiresti muutuvas keskkonnas muuta ja teisalt sellega, kuidas samal ajal ka töötajate motivatsiooni tõsta.
Ühe esimese Lääne brändina Venemaal alustanud McDonald’s lahkub
Pärast laiaulatuslikku sõjalist sissetungi Ukrainasse pani McDonald's oma Venemaa tegevuse pausile, kuid otsustas nüüd sealselt turult lahkuda ja oma ärid mõnele kohalikule ettevõtjale maha müüa.
Pärast laiaulatuslikku sõjalist sissetungi Ukrainasse pani McDonald's oma Venemaa tegevuse pausile, kuid otsustas nüüd sealselt turult lahkuda ja oma ärid mõnele kohalikule ettevõtjale maha müüa.
Veokite piiriületused Venemaaga on taas tõusutrendis Eesti vedajatel on tööd isegi rohkem
Pärast Venemaa ja Valgevene veokite sissesõidu keelamist on piiriületuste arv idapiiril pärast hetkelist langust taas tõusutrendis. Eesti veokite keskmine piiriületuste arv päevas on isegi kasvanud.
Pärast Venemaa ja Valgevene veokite sissesõidu keelamist on piiriületuste arv idapiiril pärast hetkelist langust taas tõusutrendis. Eesti veokite keskmine piiriületuste arv päevas on isegi kasvanud.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.