• OMX Baltic−0,59%289,37
  • OMX Riga0,51%884,99
  • OMX Tallinn−0,84%1 828,85
  • OMX Vilnius0,2%1 140,36
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,3%8 663,8
  • Nikkei 2250,46%37 780,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,34
  • OMX Baltic−0,59%289,37
  • OMX Riga0,51%884,99
  • OMX Tallinn−0,84%1 828,85
  • OMX Vilnius0,2%1 140,36
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,3%8 663,8
  • Nikkei 2250,46%37 780,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,34
  • 21.09.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Heategevust saab tõhusamaks muuta

Rõhudes missioonitundele, saab ettevõte kujundada tarbijaeelistusi ja ühtlasi positiivset mainet endale.
Kuigi abivajajate toetamissoov on olemas, tegutsetakse vähe. Üldjuhul ei kujutata ette, kuidas oleks seda otstarbekas teha.
P&G väidab, et heategevusega seotud turustamist saab üldiselt rakendada suuremate tuntud organisatsioonide toetamiseks. Harvard Business Review (HBR) värske number toob samas välja, et etem on keskenduda näiteks ühe puudega lapse arendamisele kui üldisele «hariduse parandamisele». Paremate tulemuste saavutamiseks pakub HBR välja viiepunktise retsepti.
Tegutse lokaalselt. Näiteks Tartu elanikud oleksid palju rohkem huvitatud mõne oma linna raviasutuse aitamisest kui üleriigilisest toetusprogrammist.
Ole konkreetne. Parem on toetada konkreetselt näiteks Tallinna lahe puhastamist, selle asemel et koguda puhtama keskkonna jaoks raha. Inimesed on väsinud andmast, nägemata oma silmaga tulemusi, seepärast eelistatakse rohkem toetada väikest ettevõtmist kui kaugeleulatuvat ideaali.
Ole positiivne. Paljud kampaaniad rõhutavad negatiivset. Lahendamist vajava probleemi asemel peaks tooma esile, milliseid tulemusi saavutatakse näiteks vähihaigete toetamisega.
Hari tarbijat. Ostjatega kokku puutuvad töötajad peavad oskama vastata kõigile tarbijat huvitavatele küsimustele, ei saa loota ainult kirjadele toote peal. Et asjast innustuda, peab inimene sellest eelkõige aru saama ja sellesse uskuma hakkama.
Tea, millal peatuda. Igal kampaanial peab olema selge lõpptähtaeg.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele