Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kallas: tolliseadus võib muutuda

    Kallas ütles, et ootab ettevõtjatelt konkreetseid ettepanekuid. «Loodetavasti saab piirduda määruste muutmisega. Seaduseparandused võtavad kaua aega, loodetavasti seda vaja ei lähe, « ütles ta.
    Kallas lisas, et pärast seda, kui ettevõtjad on oma parandusettepanekud esitanud, tuleks korraldada veel üks kohtumine, kus lõplikud lahendused kokku lepitakse.
    Ettevõtjad avaldasid eile pahameelt põhiliselt nende sätete üle uues tolliseaduses, mis nõuavad kauba ajutist ladustamist tolliterminalis ning tolli õigust nõuda ettevõtjatelt kauba sisseveol rahalist tagatist.
    Ettevõtjaid esindasid kohtumisel Eest Kaubandus-Tööstuskoja, Eesti Väliskaubanduse Liidu ning Rõiva- ja Tekstiililiidu esindajad.
    Ettevõtjad leidsid, et kaupade tolliterminalis ladustamise nõue on arusaamatu ning riik soosib sellega eraettevõtjatest terminaalipidajate majandustegevust.
    Valitsuse esindajad leidsid, et terminaliprobleem on lahenemas, sest toll lubab maakleri tehtud deklaratsiooni alusel kaupa ettevõtte territooriumil ladustada.
    Tagatiste osas leidsid ettevõtjad mitu vasturääkivust seadusandluses, kus on täpselt paika panemata, mis alusel neid määratakse. Ettevõtjad leidsid, et seadus võimaldab tolliametnikul oma suva järgi otsustada, kas nõuda tagatist või mitte.
    Kaubandus-tööstuskoja juhatuse esimees Toomas Luman ütles, et tolliseaduste muutmise oleks pidanud edasi lükkama. «Aeg on valitud ebasobiv. Tolliamet oleks pidanud teadma, et IV kvartalis suurenevad kaubavood märgatavalt,» lausus ta.
    Tolliameti peadirektor Rein Talvik leidis, et uue tollimisprogrammi ja tolliseaduse rakendamise edasilükkamine oleks andnud veelgi kurvema tulemuse, sest uuest aastast kehtestab Eesti osade riikide kaupade suhtes tollimaksud. Eelmise tollimisprogrammiga ei oleks seda teha saanud.
    Talvik ei olnud nõus, et ASYCUDA tollimisprogramm oli ebaõnnestunud valik. «Euroopa Liidu liikmesriigid on programmid ise enda jaoks välja töötanud. Turul on peale ASYCUDA vaid üks, prantslaste tehtud programm, aga seda pole veel keegi kasutusele võtnud,» väitis Talvik.
    Kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mart Relve ütles pärast nõupidamist, et ministeerium oleks pidanud ettevõtjaid kuulda võtma enne tolliseaduse rakendamist. «Jutt sellest, et ministeeriumil on olnud koostöösoov, ei ole õige. Tean mitut ettevõtjat ja organisatsiooni, kellel ei õnnestunud oma seisukohta avaldada,» rääkis Relve. Tema sõnul edastab kaubanduskoda ettepanekud seaduse muudatuste kohta selle kuu jooksul.
    Autor: Henrik Ilves
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.