• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 24.11.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Via Baltica suurkonkurss tulekul

Maanteeameti asedirektor Aleksander Kaldas ütles, et järgmisel aastal Pärnu--Tallinna--Narva maantee uuendamise peale kulutatav 148 miljonit krooni jagatakse kolme objekti vahel -- kaks lõiku Tallinna--Pärnu maanteel ja üks lõik Tallinna--Narva maanteel.
Praegu valmistab maanteeamet riigihanke dokumente ette. «Võimalik, et kutse võistupakkumisele ilmub juba detsembris,» märkis Kaldas. «See on ebatavaliselt suur projekt ja kõigi kooskõlastuste saamine riigiasutustelt ning laenuandjalt võtab väga palju aega.»
Teedeehitusettevõtte Talter juhi Sven Pertensi sõnul osalevad konkursil tõenäoliselt kõik suuremad teedeehitajad -- peale Talteri ka Teede REV 2, Aspi, TREF ning ka väiksemad tegijad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pertensi hinnangul on konkurents teedeehituses praegu äärmiselt tihe ning see viib ka pakkumiste hinna alla. «Tavaliselt on maanteeameti konkursid olnud ausad ning võitnud on ikka odavaim kvalifitseeritud pakkumine,» ütles Sven Pertens. Tema arvates võib seetõttu aga kannatada töö kvaliteet. «Nelja-viie aasta pärast hakkab tee lagunema, nii et odav töö ei pruugi kõige rentaablimaks osutuda,» lisas Pertens.
Tartu tee-ehitaja ASi Tref juhataja Andres Gailit ütles, et tänu konkurentsile teedeehituses on vähetõenäoline, et kõik kolm tellimust saab üks firma. Gailiti sõnul võtab Tref siiski osa kõigist konkurssidest.
Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus ütles, et pool trassi renoveerimiseks mõeldud rahast saadi Euroopa Investeerimispangast (EIB) laenuna, teine pool tuleb Eesti riigieelarvest.
Kava kohaselt on Via Baltica üks Euroopa 14 suuremast teest, mis peaks tulevikus tagama ohutu ja sujuva liikluse Helsingi, Tallinna, Riia ja Kaunase ning Kesk-Euroopa vahel.
Teede- ja sideministeerium kavatseb järgneval kahel aastal laenata teede arenduseks kokku 700 miljonit krooni. Kaldase sõnul taotleb Eesti Via Baltica jaoks ka tagastamatut välisabi ELiga liituvate riikide abiprogrammist ISPA, kuid selle raha saamine selgub hiljemalt järgmisel kevadel.
Vt. ka tabelit:Eesti suured maanteed renoveeritakse laenude abil
Autor: Lauri Liikane

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele