Maanteeameti asedirektor Aleksander Kaldas ütles, et järgmisel aastal Pärnu--Tallinna--Narva maantee uuendamise peale kulutatav 148 miljonit krooni jagatakse kolme objekti vahel -- kaks lõiku Tallinna--Pärnu maanteel ja üks lõik Tallinna--Narva maanteel.
Praegu valmistab maanteeamet riigihanke dokumente ette. «Võimalik, et kutse võistupakkumisele ilmub juba detsembris,» märkis Kaldas. «See on ebatavaliselt suur projekt ja kõigi kooskõlastuste saamine riigiasutustelt ning laenuandjalt võtab väga palju aega.»
Teedeehitusettevõtte Talter juhi Sven Pertensi sõnul osalevad konkursil tõenäoliselt kõik suuremad teedeehitajad -- peale Talteri ka Teede REV 2, Aspi, TREF ning ka väiksemad tegijad.
Pertensi hinnangul on konkurents teedeehituses praegu äärmiselt tihe ning see viib ka pakkumiste hinna alla. «Tavaliselt on maanteeameti konkursid olnud ausad ning võitnud on ikka odavaim kvalifitseeritud pakkumine,» ütles Sven Pertens. Tema arvates võib seetõttu aga kannatada töö kvaliteet. «Nelja-viie aasta pärast hakkab tee lagunema, nii et odav töö ei pruugi kõige rentaablimaks osutuda,» lisas Pertens.
Tartu tee-ehitaja ASi Tref juhataja Andres Gailit ütles, et tänu konkurentsile teedeehituses on vähetõenäoline, et kõik kolm tellimust saab üks firma. Gailiti sõnul võtab Tref siiski osa kõigist konkurssidest.
Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus ütles, et pool trassi renoveerimiseks mõeldud rahast saadi Euroopa Investeerimispangast (EIB) laenuna, teine pool tuleb Eesti riigieelarvest.
Kava kohaselt on Via Baltica üks Euroopa 14 suuremast teest, mis peaks tulevikus tagama ohutu ja sujuva liikluse Helsingi, Tallinna, Riia ja Kaunase ning Kesk-Euroopa vahel.
Teede- ja sideministeerium kavatseb järgneval kahel aastal laenata teede arenduseks kokku 700 miljonit krooni. Kaldase sõnul taotleb Eesti Via Baltica jaoks ka tagastamatut välisabi ELiga liituvate riikide abiprogrammist ISPA, kuid selle raha saamine selgub hiljemalt järgmisel kevadel.
Autor: Lauri Liikane