• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Via Baltica suurkonkurss tulekul

    Maanteeameti asedirektor Aleksander Kaldas ütles, et järgmisel aastal Pärnu--Tallinna--Narva maantee uuendamise peale kulutatav 148 miljonit krooni jagatakse kolme objekti vahel -- kaks lõiku Tallinna--Pärnu maanteel ja üks lõik Tallinna--Narva maanteel.
    Praegu valmistab maanteeamet riigihanke dokumente ette. «Võimalik, et kutse võistupakkumisele ilmub juba detsembris,» märkis Kaldas. «See on ebatavaliselt suur projekt ja kõigi kooskõlastuste saamine riigiasutustelt ning laenuandjalt võtab väga palju aega.»
    Teedeehitusettevõtte Talter juhi Sven Pertensi sõnul osalevad konkursil tõenäoliselt kõik suuremad teedeehitajad -- peale Talteri ka Teede REV 2, Aspi, TREF ning ka väiksemad tegijad.
    Pertensi hinnangul on konkurents teedeehituses praegu äärmiselt tihe ning see viib ka pakkumiste hinna alla. «Tavaliselt on maanteeameti konkursid olnud ausad ning võitnud on ikka odavaim kvalifitseeritud pakkumine,» ütles Sven Pertens. Tema arvates võib seetõttu aga kannatada töö kvaliteet. «Nelja-viie aasta pärast hakkab tee lagunema, nii et odav töö ei pruugi kõige rentaablimaks osutuda,» lisas Pertens.
    Tartu tee-ehitaja ASi Tref juhataja Andres Gailit ütles, et tänu konkurentsile teedeehituses on vähetõenäoline, et kõik kolm tellimust saab üks firma. Gailiti sõnul võtab Tref siiski osa kõigist konkurssidest.
    Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus ütles, et pool trassi renoveerimiseks mõeldud rahast saadi Euroopa Investeerimispangast (EIB) laenuna, teine pool tuleb Eesti riigieelarvest.
    Kava kohaselt on Via Baltica üks Euroopa 14 suuremast teest, mis peaks tulevikus tagama ohutu ja sujuva liikluse Helsingi, Tallinna, Riia ja Kaunase ning Kesk-Euroopa vahel.
    Teede- ja sideministeerium kavatseb järgneval kahel aastal laenata teede arenduseks kokku 700 miljonit krooni. Kaldase sõnul taotleb Eesti Via Baltica jaoks ka tagastamatut välisabi ELiga liituvate riikide abiprogrammist ISPA, kuid selle raha saamine selgub hiljemalt järgmisel kevadel.
    Autor: Lauri Liikane
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Enefit Connect kavatseb Harju Elektri tütarettevõttelt nõuda leppetrahvi
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Mait Raava: tõhus juhtimisvahend, lühendiga TTK
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Venemaal pole naftagaasiga muud teha kui tuli otsa panna
Venemaa Föderatsiooni naftaettevõtted peavad järsult suurendama kaasneva naftagaasi põletamist, ületades oluliselt riigis kehtestatud kehtestatud piirmäärasid, kirjutab Venemaa ärileht Kommersant.
Venemaa Föderatsiooni naftaettevõtted peavad järsult suurendama kaasneva naftagaasi põletamist, ületades oluliselt riigis kehtestatud kehtestatud piirmäärasid, kirjutab Venemaa ärileht Kommersant.
Emöke Sogenbits: aga nii pikka jamade rodu pole ma oma elus veel näinud!
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits ettekannet Pärnu juhtimiskonverentsil.
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits ettekannet Pärnu juhtimiskonverentsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.