• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurentsiamet asus otsima pointi

    Konkurentsiamet on algatanud uurimise mobiilsideoperaatorite poolt uutele klientidele subsideeritud hinnaga mobiiltelefonide müügi seaduslikkuse selgitamiseks. Operaatorid maksavad mobiiltelefonide jaemüüjatele iga uue kliendi eest mitusada krooni ning sellepärast teevad telefonide müüjad uutele klientidele hinnaalandusi, mida vanad kliendid ei saa.
    Äripäeva arvates ei pea riik konkurentsiameti näol kolme mobiilsideoperaatori uute klientide kaasamise kampaaniatesse sekkuma ning uutele klientidele tehtavaid hinnasoodustusi keelustama.
    Mobiilsideoperaatorid ei ole ainsad, kes uute klientide leidmiseks teevad oma toodetele hinnaalandusi või soodsaid tutvustuskampaaniaid. Kuna Eestis tegutseb mitu operaatorit, siis on nii uutel kui vanadel klientidel alati võimalik neile sobimatu turundusstrateegiaga firma konkurendi vastu vahetada.
    «Kõiki kliente peavad ettevõtjad kohtlema võrdselt, ja kui see nii ei ole, siis peab riik oma sekkumisega uute ning vanade klientide vahelised erisused välistama,» vibutab Eesti Mobiiltelefoni (EMT) klient Meelis vihaselt rusikat, kui lehest loetud reklaamist ajendatuna tõttab oma vana Nokiat uuema vastu vahetama ning poes selgub, et 400kroonine hinnaalandus tema puhul ei kehti. Vanade EMT klientide pahameelt ja nördimust võib mõista, kuid ei saa nõustuda lahendusega, et konkurentsiamet peab kliendi ja operaatori vahelise vaidluse lahendama.
    Kuidas teha nii, et Meelis ei solvuks? Aitaks see, kui riik hakkaks ise hindu kehtestama või keeleks ära mõnda liiki turustuskampaaniad.
    Viimane oleks aga rumal, sest uute klientide hinnakampaaniad on levinud ka mujal maailmas ja seda harrastavad paljude valdkondade firmad, et oma kliendibaasi laiendada.
    Tehes vahet vanade ja uute klientide vahel, lähevad firmad välja riskile, sest kui näiteks solvunud Meelis vahetab EMT Radiolinja või Q GSMi vastu, siis tema tagasivõitmine läheb EMT-le viis korda kulukamaks kui uue kliendi leidmine. Ja kui firma tahab edukas olla, siis pakub ta uutele klientidele tehtavate hinnaalanduste kõrval soodustusi ka püsiklientidele.
    Konflikti muudab imelikuks tõik, et ükski pahane klienti pole konkurentsiametisse avaldust teinud, amet uurib asja omaalgatuslikult. Tundub, et konkurentsiameti huvi hinnasoodustuse vastu on tingitud ameti mõne töötaja isiklikust nördimusest. Või siis otsib kriitikat pälvinud riigiasutus enda olemasolule õigustust.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jah, nüüd tuleb seljad kokku panna!
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Tallinna börs alustas uut nädalat kukkumisega
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.