«EEA otsus võib olla tehtud selleks, et nad saaksid aktsiad müüa potentsiaalsele ostjale väga odavalt,» ütles advokaat Alar Eiche. Eiche esindab kohtuvaidluses Tartu veoautokeskust OÜ Powertruck, kes nõuab 44 protsenti Baltscani aktsiatest.
Powertruck erastas 1997. aastal Tartu Autoremonditehase, mis oli varem üks ASi Baltscan asutajatest. Erastamise ajal oli autoremonditehase bilansis 44 protsenti Baltscani aktsiatest. Tehas oli kantud aktsionärina Baltscani aktsiaraamatusse. Vahetult pärast erastamist 1998. aasta kevadel võttis autoremonditehasele kuulunud Baltscani aktsiad aga üle riik. Kohtuvaidlus Baltscani 44 protsendi aktsiate omanduse üle on jõudnud riigikohtusse ja ootab loakogu otsust.
Eiche ütles, et ei tohi luua ohtlikku pretsedenti, mille kohaselt saab omanikku aktsiaraamatus muuta lihtsalt punase joone pealetõmbamisega.
Aktsiaraamatus tehtud muudatuse järgi on Baltscani aktsionärid riik (44%), Saab-Scania AB (41%) ja Tallinna Autobussikoondis (15%).
EEA kinnitas eile 44 protsenti Baltscani aktsiatest erastamisnimekirja ja määras erastamisviisiks avaliku enampakkumise.
EEA juriidilise osakonna juhataja Mart Lõivu kinnitusel lähtusid nad Baltscani aktsiate müügiks ettevalmistamisel Tartu ringkonnakohtu jõustunud otsusest ja sellest, et aktsiatel kohtulikku keeldu peal ei ole.
Lõiv ei välistanud, et vastaspool võib loakogu eitava vastuse korral esitada uue hagi ja vaidlus läheb teisele ringile. «Me ei saa oodata, mida keegi ette võtab,» seletas ta. «Me saame müüa vaieldava objekti aktsiaid, kui neil pole keeldu peal.»