Algul oli kodu- ja välismaistele institutsioonilistele investoritele kavas müüa 12 miljonit Sonera aktsiat, kuid nõudlus oli nii suur, et algselt varuks pandud 10 miljonit aktsiat müüdi samuti kõik maha, ütles Soome transpordiminister Olli-Pekka Heinonen.
Pakkumises osales umbes 200 institutsioonilist investorit. Suurem osa aktsiatest läks välisinvestorite kätte, Soome müüdi neid ainult 5 protsenti.
Aktsiate müümisel kasutati kiirendatud pakkumissüsteemi, mis on Soomes suhteliselt uudne. Lähikese paarinädalase ettevalmistusajaga tehtud kiirmüük on müüjale soodne, kuna lisaks aja ja vaeva säästmisele jäävad muu hulgas ära kulukad reklaamiturneed.
Müük läks ka seepärast hästi, et eelmisest aktsiamüügist ei ole möödunud eriti palju aega, arvas Heinonen.
Müük toimus sel moel, et investorid tegid pakkumisi ja hind kujunes vastavalt sellele. Põhiliselt kõikus aktsia hind 91,50 ja 94,50 euro vahel, käies korra ka 97 euro tasemel. Transpordiministeeriumi esindaja sõnul püüdis riik sellise uudse müügiviisiga näidata, et ta suudab tegutseda professionaalse investori kombel.
Soome riigi osalus telekommunikatsioonifirmas kahanes selle müügiga 58 protsendilt 54,55 protsendile. Ühtlasi otsustas valitsuse majanduspoliitikakomisjon pöörduda parlamendi poole ja taotleda volitust Sonera täielikuks erastamiseks. Praegu on valitsusel volitus kahandada riigi osalus Soneras 34 protsendini.
Sonera aktsia teisipäevase kursi järgi on riigi aktsiapaki väärtus 579 miljardit Eesti krooni, mis ületab riigi selle aasta eelarvet ning moodustab poole riigi 1078 miljardi Eesti krooni suurusest võlast.
Kui transpordiminister ei soovinud spekuleerida teemal, kuhu riik saadud raha kulutab, siis rahandusminister Sauli Niinistö arvates tuleks seda raha kulutada riigi võlakoorma vähendamiseks.
Briti investorid arvustasid teravalt Soomet aktsiate müügi pärast, kuna Soome oli mullu oktoobris andnud lubaduse, et aasta jooksul aktsiaid ei müü, kui ei ole väga erilist põhjust.
Autor: ÄP
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Plaanivad Prantsusmaale tehase rajada
Tagasi Äripäeva esilehele