• OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 19.06.00, 08:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevafirmadel kartellikahtlus

Läinud nädalal tõstsid kolm suuremat Tallinna?Helsingi liinil konkureerivat laevafirmat keset hooaega ootamatult 25?26 krooni võrra laevapileti hinda. Konkurentsiamet uurib võimalikku kartellilepet, kirjutab tänane Äripäev.
?Mis kartellist saab juttu olla, kui sellel liinil on kuus konkurenti?? küsis Hansatee Grupi juhatuse esimees Enn Pant reedel. Ta tunnistas, et tugev konkurents Soome lahel ei lubanud varem hinda tõsta. ?Kahjumis sõita ei saa ja kui nüüd üks tõstis, siis teised tulid ahelreaktsioonina järele,? selgitas ta.
Pant sõnas, et piletihinnad Hansatee laevadel on konkurentsi tõttu tänavu umbes 20 protsenti madalamad kui kaks aastat tagasi. Kütuse kallinemine tõi ühe reisija kohta lisakulutusi 12 Soome marka tavalisel ja 18 marka kiirlaeval. Hansatee võttis aluseks 10 marka ehk eestlastele veidi soodsama variandina 25 krooni.
Samapalju lisas samal ajal oma piletile ka Silja Line ning mõni päev hiljem teatas 26kroonisest hinnatõusust Nordic Jet.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nordic Jeti müügijuht Sigrid Tammes ütles, et tegu pole mitte piletihinna tõusu, vaid ajutise kütusemaksuga ja kui kütuse hind maailmaturul langeb, võib kõne alla tulla selle ärajätmine. Ühe krooni suurune erinevus tuleb tema sõnul Soome marga ja Eesti krooni suhtest. Ühesuurust piletihinna tõusu erinevate firmade laevadel põhjendas Tammes enam-vähem sarnase küttekuluga.
Hinnatõusust võidab kõige enam Hansatee, sest koos suurte laevadega veab ta ligi 200 000 reisijat kuus. Arvutused näitavad, et kuus teenib laevafirma nüüd 5 miljonit krooni senisest enam.
Eelmisel teisipäeval käivitas konkurentsiamet uurimise ja moodustas töögrupi, kes peab selgitama, kas laevafirmade üheaegse piletihinna tõusu taga võib olla firmadevaheline keelatud kokkulepe.
Ameti peadirektori Peeter Tammistu sõnul võivad nii tihe konkurents kui keelatud kokkuleppe anda sama tulemuse. Ühe anonüümse laevandusallika sõnul tegi vähemalt ühele laevafirmale ettepaneku ühiseks hinnatõusuks Hansatee Soome-poolne omanik.Konkurentsiamet kuulab ära firmade juhid ja tutvub hinnatõusu aluseks olnud dokumentidega. Tammistu sõnul võtab see aega mitu kuud, selle ajaga on aga laevandushooaeg juba lõpukorral.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele